Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/07/22

:-)) Szépjóestét!
Hát, kérem, van olyan szerencsés ember -mint Zsolt- aki ilyen guszta rókagombából főzheti a gombapaparikást. Én, ha belefutnék egy ilyen gyönyörű
telepbe, először is örömömben cigánykereket hánynék, aztán egy darabig gyönyörködnék még benne. Soha nem volt a kezemben rókagomba, nem is tudom, mit csinálnék belőle, a gomba-könyvemben több tucat recept van hozzá, találomra választottam ki most a
GOMBÁVAL RAKOTT PALACSINTÁT:
Két tojásból 30 dkg lissztel, kevés sóval és szódavízzel és/vagy tejjel palacsintatésztát készítünk, majd forró zsírban vagy olajban kisütjük. A megtisztított gombát megmossuk, apróra vágjuk, majd egy csokor apróra vágott petrezselyemmel, egy fej apróra vágott hagymával kevés olajon megpároljuk. Kihűlés után húsdarálón ledaráljuk (vagy elturmixoljuk) és elkeverjük egy tojás sárgájával, habbá felvert fehérjével, egy pohár tejföllel. Kivajazott tűzáló tálba teszünk egy palacsintát, megkenjük gombakrémmel, palacsinta, krém, amig tart az alapanyag, legfelülre palacsinta kerüljön. Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük, szeletekre vágva, gombamártással vagy tartárral leöntve tálaljuk.

Hátkérem, ez finom volt.

Ma kínaiban ebédeltem, pont egy gombás levest, nagy kaland volt, menet közben jöttem rá hogy elelejtettem hogy hogy kell pálcikával enni. Majd elmesélem, nagyon mókás látányt nyújthattam :-)))
Most azonban mindenekelőtt meg kell írnom a humán erőforrás házimat, annak holnap délutánig oda kell érni a tanárhoz. 6-8 oldal, holnap rajzolok hozzá egy szervezeti ábrát, aztán had menjen. Reménykedtem benne hogy ma délelőtt meg tudom csinálni bent az irodában, de amit egy ember eltervezett, azt más emberek keresztülhúzhatják. Dilis egy nap volt, húzós éjszaka lesz, aligha végzem éjfél előtt. Sőt. Ráadásul a hétvégén is dolgozom, egyedül a péntek délutánom lesz szabad.
Zsoltnak köszönöm a képeket, kicsit kikapcsoltak.