Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/10/06

Máma jó kis tapasztalatokat szerezhettem a magyar szolgáltatóipar kereskedelempolitikájáról.

Történetesen kiszereltem a mosógépem szűrőjét, és mivel visszaszerelés után kicsit szivárog, akartam bele venni egy új tömítőgumit. Olyasmi mint egy gömbölyű befőttesgumi, nem nagy dolog.

Gondoltam én.

Merthogy a közeli alkatrészboltban, ahova néha jobb meggyőződésem ellenére is be kell mennem, a pasi azt mondta hogy nincs, csak szűrővel együtt. Rendelni kell, pár hét, 4-5000 Ft. (A mosógép magyar gyártmány, patrióta vagyok, ha még nem mondtam volna.)
Mondom neki, hogy nekem csak a gumigyűrű kéne, a szűrőnek semmi baja. De nem hagyta magát meggyőzni. Ráadásul a zöldes arcú, leginkább egy túlérett, a tányér szélén aszalódó ecetes uborkára hasonlító ember elég flegma is volt. Bicskanyitogatóan flegma, hogy pontos legyek.

Na, pár hónapja hasonló esetem volt vele, csak akkor a gáztűzhelyemre vettem gombokat, darabonként 350 Ft-ért. Tudjátok, azt a műanyag gombot, amivel szabályozni lehet a lángot. Vissza kellett vinnem, mert lötyögtek. A pasi akkor is elég kedvetlen volt volt, a szememre hányta, hogy miért nem kértem rugót is a gombokhoz. Milyen rugót? Hát egy 3 X 6 miliméteres, enyhén rozsdásodó kis fémlapocskát, amit bele kell tolni a gomb hornyába. Darabonként 85 Ft-ért adta a kis vackokat, még egy zacskóba se tette bele, úgy kellett a pénztárcámból összekotorászni a körömnél kisebb vackokat.
Akkor kellett volna a szemére hánynom, hogy:
1. szakember létére mi a büdös francért nem ajánlotta nekem első ottjártamkor a rugóit?
2. Hogy van bőr a pofáján 85 Ft-ot elkérni egy fél négyzetcentiméteres rozsdás vasdarabért? Ami ráadásul járna az alkatrészhez? Amiről blokkot meg se próbált adni, a pénztárgéphez közel se ment, a 340 Ft-ot egyenesen a zsebébe süllyesztette?

Most sem hánytam a szemére, hogy hogy van bőr a pofáján egy párforintos gumitömítést egy többezer forintos szűrő eladásához kötni. De hogy többet nem megyek be abba a boltba az biztos, mert nem tartom kizártnak, hogy harmadik alkalommal a gallérjánál fogva kikapom a flegma kis macskapöcst a pult mögül és belevágom a kirakatba.

Na, jól kimérgeskedtem magam!
Most pedig megyek, és egy lyukas gumikesztyűből szépen kivágom a tömítést. Ha vékony lesz, akkor van még biciglibelsőm is. Ha az se lesz jó, a másodállásom közel van az elektroluksz boltjához, végső esetben oda is bemehetek.