Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/05/16

Jóreggelt! :-)))
Tegnap este tízkor eldőltem mint egy zsák és úgy is maradtam reggel hatig. Nem sok bűn nyomhatja a lelkiismeretem, ha ilyen mélyen tudok aludni :-/ (a francba, vannak pedig bűnök amik nélkül az élet fabatkát sem ér)
Ráadásul olyan tele gyomorral, mint ahogy tegnap.
Jaj, túlzabáltam magam, sokan voltunk, mindenki hozott valamit, és ha mindenből csak egy falatot, hát már az is sok, de ugyebár nem csak egy falatot kóstol az ember abból, ami finom. Ennek ma lesz meg a böjtje, de szó szerint, ma csak paradicsomlét iszom.
Tegnap olyan vörösbort kóstoltam, ami Tokaj-hegyalján termett. Elfelejtettem megkérdezni hogy ki az a szőlősgazda aki elég tökös volt felrúgni a hagyományokat, a bor édes és sűrű volt, leginkább a dalmát édes vörösborokra hasonlított. Nem javaslom hogy fél pohárnbál többet igyatok az ilyesmiből, mert igen nagyon be lehet csípni tőle.

Más:
Nagyon érintett vagyok a Magyar Hírlap Négyezer baleset, száz halál című cikkében. Kár hogycsak most olvastam a cikket, én is részt vettem volna a bringások demonstrációján. Én nem sportból, hanem életmódszerűen bringázok. Sokkal, sokkal élhetőbb lenne ez a város, ha bringával biztonságos utakon el lehetne jutni ide-oda. Mondjuk piacra, vagy a munkahelyre, suliba.
De hát nem biztonságos, mert jelenleg vagy az autóutakból választanak le sárga festékkel egy vékony csíkot, ebben az esetben az autósok veszélyeztetik a bringások életét (engem is gázoltak már el kerékpárúton, a tulok jobbról akart előzni egy buszt, csak hát én ugyebár a saját testemmel akadályoztam meg ebben. A barom még kifogásolta is, hogy mi az apám fa***t keresek a kerékpárúton, amikor ő pont ott akar jobbról előzni).
Vagy, ami pont ugyanolyan rossz, a járdát felezik meg, és akkor a bringások veszélyeztetik a gyalogosok testi épségét.
Szóval, tisztelt városatyák (meg persze autósok), kicsit máshogy kéne hozzáállni a dolgokhoz. Rengeteg parkolóhelyet lehetne pl megspórolni, hiszen ki az a bolond aki mondjuk három kilométeres távolságért autóba ül és dugókban szenved, parkolóhelyet keres és parkolási díjat fizet, ha mehet bringával is? Nyílegyenesen a célig, parkolási díj nélkül?
Tapasztalatból mondom, hogy 6-8 km-es távolságon belül belül a bringa gyorsabb mint a tömegközlekedés, és csúcsforgalomban gyorsabb az autónál is.
Csak hát ugye a biztonság.
Mondjuk én, nyáron, könnyű kis blúzban, felcsipeszelt szoknyában, elég csúnyán össze tudom magam törni ha 100-zal húznak el a könyökömtől másfél centire. A sárga csík kerékpárutat jelölö részén. Merthogy egy festékcsíkot igen nagyon könnyű nem észrevenni.

Van még fejleszteni való nem csak a kerékpárutakon, de a közlekedési kultúránkon is:
"Ki miben vétkes?

A biciklisek szerint az autósok

* sávváltásnál két autó közé úgy húzódnak be, hogy a bringást fellökik a járdára,
* nem adják meg az elsôbbséget, ahol a kerékpárút stoptáblával védett,
* gyorsan és közelrôl elôzik a bicikliseket,
* kanyarodás elôtt erôs fékezéssel vágnak a bringás elé,
* parkoló autóból kiszállva rányitják az ajtót a biciklisre,
* nem kapcsolják le a vakító reflektort.

Az autósok szerint a kerékpárosok

* ittasan hajtanak,
* nem világítják ki a kerékpárt,
* nem adják meg az elsôbbséget,
* hirtelen váltanak irányt,
* a forgalommal szemben haladnak."


Még más: esik az eső :-((
Szerettem volna egy kis bodzát szedni ma délelőtt, de esőben nem lehet.
Ha van a környéketeken bodzavirág, egy szép nagy tányért öntsetek fel egy liternyi vízzel, ízlés szerint tegyetek bele cukrot, pár karika citromot és a befőttesüveget egy vászondarabbal lefedve, hagyjátok érni 1-2 napig majd szűrjétek le és hűtsétek be. Nagyon finom, virágillatú, szépítő és üdítő hatású ital lesz belőle.