Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/09/14

Hhháát szépjóestét! :-))
Kicsit hosszú volt a nap, pedig jó későn kezdtem, reggel elaludtam. Éjjel egyig molyoltam a mosdóm szifonjával, hát naná hogy reggel fél nyolckor pattant ki a szemem. De már mindegy, megtörtént.

Döbbentem hallgatom a rádióban, hogy mekkora botránnyá dagasztották Gyurcsánynak egy párbeszédből kiragadott mondatát :

"Akinek kétszobás lakása van, az általában megérdemelne hármat, akinek három, az négyet, akinek négy, az egy családi házat.(...) Akinek öreged, öregecskedő, öregeskedő?... öregecskedő felesége van, az fiatalabbat, akinek rendetlen gyereke van, az rendesebbet. Persze, hogy megérdemelné!"

Persze, értem én, hogy sok embernek egyáltalán nincs humorérzéke, az iróniához pedig nem csak humorérzék kell, hanem némi önismeret és önkritika is.

Másrészt, őszintén bevallom, hogy egy idő után én is sikítórohamot tudtam volna kapni Orbán dakota-vicceitől.
Hozzá is fogtam az archivumokból előkeresni azt a beszédét aminek a hallgatása közben először hagyott el a humorérzékem.
Keresés közben nem is tudom hogy, de megjelent a lelki szemeim előtt az önkéntes sajtófigyelő, aki nagy-nagy szorgalommal pásztázza a rövid- és középhullámot, az internetet, az írott sajtót és a tévécsatornákat olyan mondatokra vadászva, amiket kiragadhat a környezetükből, amikhez kommentárt fűzhet, amin felháborodhat, amit feljelenthet, amit csócsálhat, ami minden kétséget kizáróan bizonyítja a baloldal züllöttségét, keresztény- és nemzetellenességét, nőellenességét, bunkóságát, macsóságát, mohóságát, gyerekszobájának hiányát. Azt a mondatot, ami lerántja a leplet a pufajkáról.
Annyira éles volt a kép, hogy megcsapta az orrom a kemény munkával járó hónaljszag és a műbőr fotelekbe belepállott seggek szaga.
Fog itt a fene mondatokra vadászni!
Gyurcsány meg, ha esze - kommunikációs érzéke- van, hallgat. Pontosabban megelégszik a -már megtörtént- bocsánatkéréssel és több szót nem veszteget a dologra.
Még annyit se, hogy legközelebb azt mondja: A feleségem ugyan megérdemelne egy jobb férjet, de mivel tudja hogy hol a helye a szívemben, hát megelégszik velem.

A magyar közéletből kipusztult a humor. Az irónia most nem a megfelelő kommunikációs eszköz.
Előbb nyerjük vissza a humorérzékünk.

Kérem szépen, nyerjük vissza a humorérzékünk!