Brünnhilde szikláján

Valló világ

2005/02/05

:-)) Szépjónapot!!!
WoOWww, azt hiszem, meggyógyultam!
Két nap böjt után kicsit rizikós volt zsíroskenyeret reggelizni forralt borral, de kutyabajom, megmaradok :-))
Annyira gyönyörű idő van, imádom ezt a fajta telet: tiszta, szúrós levegő, szikrázó napfény, fehér táj, a Duna vize olyan, mint egy acéltükör: pontosan látszanak benne a parti fák, a víz fölött repülő madarak. Pár jégtábla úszik csak rajta, azok sem hiába, potyautas sirályokat szállítanak. Csodaszép madarak vendégeskednek itt, még egy szürkegémet is láttunk. Bizonyám!
Mire hazaértünk, egész felfrissültem, kiszellőzött belőlem a betegségszag; felültem a bringára és kimentem az indexemért. A múlt héten nagy volt a hó, akkor nem mertem volna vállalkozni rá. De most, ebben a ragyogó napsütésben, szélcsendben, húúú, nagyon jólesett. Visszafelé jövet kicsit kerültem és hazafuvaroztam pár liter gyümölcslét: almalét, narancsot, paradicsomot és ananászt. Fél liternyi almalét úgy megittam, hogy le se vettem a poharat a számról. Három napja vágytam rá.
Ez a kis kirándulás ki is vette belőlem a maradék erőmet: fizikailag teljesen le vagyok fáradva, azért mégiscsak beteg voltam és koplaltam is keményen. Szellemileg viszont kezdek magamra találni; már egész értelmesen tudok beszélgetni, nem fáj a fejem, nem kóválygok.
Most, a fizikai fáradtságomat kihasználva ledőlök egy kicsit szépülni. Felkenek egy sárgarépás pakolást, mire felébredek, olyan szép leszek, hogy a napra lehet nézni, de rám nem :-))


ui.: egy sárgarépát le kell reszelni, megcsepegtetni szőlőmag-olajjal (olívaolaj is jó) pár csepp mézzel, citromlével és negyedórát állni hagyni. A levét ki kell nyomkodni és egyenletesen felkenni a megtisztított arcbőrre, nyakra, dekoltázsra. A visszamaradt sárgarépához hozzá kell reszelni egy almát, meghinteni fahéjjal és megenni. Kivül-belül szépít :-))

Nagyon főznék valami finomat is, mondjuk lencselevest kis babérlevéllel, pirított cukorral és mustárral ízesítve, de azért ennyire még nem merek elmerülni a kulináris élvezetekben. Jobb a békesség.