:-)) Szépjóestét!
Észre sem vettem, hogy tegnapelőtt átléptem az 1000. bejegyzést.
Háát, most mit mondjak??
Gratulálnék magamnak, ha ennek csak kevesebb mint fele lenne üres locsogás.
De hát több mint fele az - szerintem.
Szóval boldog 1000. bejegyzést kívánok magamnak!
Más:
délután az első kanyarban ahallottam két éles PANGGG-ot - ez két elpattant küllőt jelent. És ami vele jár, a nyolcast a hátsóban. Úgyhogy azonnal a szerelő felé kanyarodtam, még éppen elértem őket zárás előtt - holnapra átfűzik, kicsit átnézegetik, most nagyon fontos hogy működjön a bringám. Iszonyúan ki tud meríteni a buszozás. Szerintem, ha minden munkahelyem mondjuk fél óra alatt kényelmesen megközelíthető lenne bringával, három helyen is dolgoznék :-/ De a buszozást azt nagon nem bírom.
Nincs is ma jegyzet, pedig még a tegnapi Bolygó Hollandival is adós vagyok és a mai Tannhauser is gyönyörű volt. A címszerep egy hanggyilkos, pesten az egyetlen Molnár Andráson kívül nincs még egy tenorista, akinek el ne fogyna a hangja a harmadik felvonásra. Néha még Molnáron is érezni hogy fáradt, de ő bírja. Vagy csak okos és be tudja osztani az erejét.
De ez a tenorista, hát kérem, ennek majdhogynem addigra jött meg a hangja, mire másoknak el szokott menni. A harmadik felvonásban Tannhauser visszatér Rómából, ahol nem kapta meg a Pápa feloldozását. Annyit paráználkodott és olyan gonoszul bánt Erzsébettel, hogy a pápa elküldi, mondván, ő csak akkor kap feloldozást ha a kezében kizöldül a pásztorbot. Tannhauser előbb elkeseredik, aztán dühre lobban: ha nem kell istennek, hát néki se kell isten, visszamegy Vénuszhoz - csakhát Vénusznak sem akarja őt többé. Illetve akarná is meg nem is, játszik egy kis húzd-meg-ereszd-meget. Addig addig, hogy közben Tannahauser megtudja hogy imádott Erzsébete belehalt a bánatba. Furdalni kezdi a lelkiismeret, visszautasítja az addigra megpuhított Vénuszt. Szóval ég-föld rászakad a pasira. Mindezt az érzelmi hullámvasutat úgy énekelte végig, olyan elemi erővel hogy beleborzongtam.
A Tannhauserről holnap még írok.
A Bolygó Hollandiról most csak annyit, hogy ha valaki mégis meg akarna ismerkedni Wagnerrel, akkor ezzel a darabbal kezdje. Szinte slágerszerű -de még mindig nagyon wágneri- dallamok és ez a darab csak két és fél óra. Teljesen elfogadható színházi időtartam, azok sem fáradnak el és telítődnek túl, akik "csak" egy zenés mesét akarnak meghallgatni.
Mert Wagnernek az a legnagyobb baja és azért tartják sokan nehéznek, mert egyáltalán nem kíméli a nézőt. Ő el akar mesélni egy történetet, annak minden rétegét be akarja mutatni és ehhez idő kell. Ha a néző kíváncsi rá, akkor rászánja az időt és fegyelmezetten végigül három másfél órás felvonást.
Nos, a Hollandinál valami csoda folytán elég volt két és fél óra a történet szinpadra viteléhez.
Csak az a baj hogy hiába ajánlom - jelenleg nincs az Operaház repertoárján :-((
Hehe, most látom, mégiscsak lett jegyzet.
Sőt, közben a mosógép is lejárt - lehet gyorsan teregetni és utána menni szépülni.
Észre sem vettem, hogy tegnapelőtt átléptem az 1000. bejegyzést.
Háát, most mit mondjak??
Gratulálnék magamnak, ha ennek csak kevesebb mint fele lenne üres locsogás.
De hát több mint fele az - szerintem.
Szóval boldog 1000. bejegyzést kívánok magamnak!
Más:
délután az első kanyarban ahallottam két éles PANGGG-ot - ez két elpattant küllőt jelent. És ami vele jár, a nyolcast a hátsóban. Úgyhogy azonnal a szerelő felé kanyarodtam, még éppen elértem őket zárás előtt - holnapra átfűzik, kicsit átnézegetik, most nagyon fontos hogy működjön a bringám. Iszonyúan ki tud meríteni a buszozás. Szerintem, ha minden munkahelyem mondjuk fél óra alatt kényelmesen megközelíthető lenne bringával, három helyen is dolgoznék :-/ De a buszozást azt nagon nem bírom.
Nincs is ma jegyzet, pedig még a tegnapi Bolygó Hollandival is adós vagyok és a mai Tannhauser is gyönyörű volt. A címszerep egy hanggyilkos, pesten az egyetlen Molnár Andráson kívül nincs még egy tenorista, akinek el ne fogyna a hangja a harmadik felvonásra. Néha még Molnáron is érezni hogy fáradt, de ő bírja. Vagy csak okos és be tudja osztani az erejét.
De ez a tenorista, hát kérem, ennek majdhogynem addigra jött meg a hangja, mire másoknak el szokott menni. A harmadik felvonásban Tannhauser visszatér Rómából, ahol nem kapta meg a Pápa feloldozását. Annyit paráználkodott és olyan gonoszul bánt Erzsébettel, hogy a pápa elküldi, mondván, ő csak akkor kap feloldozást ha a kezében kizöldül a pásztorbot. Tannhauser előbb elkeseredik, aztán dühre lobban: ha nem kell istennek, hát néki se kell isten, visszamegy Vénuszhoz - csakhát Vénusznak sem akarja őt többé. Illetve akarná is meg nem is, játszik egy kis húzd-meg-ereszd-meget. Addig addig, hogy közben Tannahauser megtudja hogy imádott Erzsébete belehalt a bánatba. Furdalni kezdi a lelkiismeret, visszautasítja az addigra megpuhított Vénuszt. Szóval ég-föld rászakad a pasira. Mindezt az érzelmi hullámvasutat úgy énekelte végig, olyan elemi erővel hogy beleborzongtam.
A Tannhauserről holnap még írok.
A Bolygó Hollandiról most csak annyit, hogy ha valaki mégis meg akarna ismerkedni Wagnerrel, akkor ezzel a darabbal kezdje. Szinte slágerszerű -de még mindig nagyon wágneri- dallamok és ez a darab csak két és fél óra. Teljesen elfogadható színházi időtartam, azok sem fáradnak el és telítődnek túl, akik "csak" egy zenés mesét akarnak meghallgatni.
Mert Wagnernek az a legnagyobb baja és azért tartják sokan nehéznek, mert egyáltalán nem kíméli a nézőt. Ő el akar mesélni egy történetet, annak minden rétegét be akarja mutatni és ehhez idő kell. Ha a néző kíváncsi rá, akkor rászánja az időt és fegyelmezetten végigül három másfél órás felvonást.
Nos, a Hollandinál valami csoda folytán elég volt két és fél óra a történet szinpadra viteléhez.
Csak az a baj hogy hiába ajánlom - jelenleg nincs az Operaház repertoárján :-((
Hehe, most látom, mégiscsak lett jegyzet.
Sőt, közben a mosógép is lejárt - lehet gyorsan teregetni és utána menni szépülni.
0 Comments:
Megjegyzés küldése
<< Home