Brünnhilde szikláján

Valló világ

2005/12/21

:-) Szépjóestét!

Olyan vagyok mint egy lassított felvétel. Nyilván a vérnyomáscsökkentő hatása és csak egy iciripicirit zavar. Annyira csak, hogy ilyenkor úgy érzem hasonlítok Cuppancs Kisasszonyra - ő tud negyedórákig rendezgetni 4 írógéplapot úgy, hogy egész idő alatt babrál valamit rajtuk de még félóra múlva is ugyanúgy néznek ki mint amikor elkezdte. Mondtam is a Griberlis Kollégának, hogy ma pont olyan lassú vagyok mint Cuppancs Kisasszony. Mit mondott erre a szívemcsücske ifjú titán, na mit?
Hát csak annyit kérdezett: -Amikor pörög?- :-D
Hálás vagyok neki, egyrészt mert jót nevettem, imádom amikor a kölyökképén mosoly helyett megjelenik egy griberli amiből tudni lehet hogy most valami diákhumort fog elsütni, másrészt pedig jólesik tudni, hogy én még lelassulva is gyorsabb vagyok mint a sokat emlegetett kollegina felpörgetve.

Más:
Bár már kikaptam az egyik barátnőmtől, hogy túl sokat foglalkozok a karácsonnyal, de egy receptet azért még megosztok azokkal akik nem szeretnek főzni, viszont családi körben vagy barátok között és egy pohár bor mellett szívesen rágcsálnak valami finomat, ami nem bejgli.

Baromi egyszerű, kell fogni néhány szép, friss camembert sajtot (lehet kerek tihanyi vagy hosszúkás bakonyi, vagy flancos francia) és kettévágni. Lapjában, mintha tortát akarnánk belőle készíteni. Az is lesz; diós sajttorta. A sajtszelekre rá kell nyomkodni néhány diógerezdet, rátenni a sajt másik felét és összenyomni, viszacsomagolni a papírjába és betenni a hűtőbe. Legalább egy hét kell ahhoz, hogy a sajt és a dió ízei összeérjenek. Fogyasztás előtt pár órával ki kell venni a hűtőből, mert a hideg sajt aromái nem érvényesülnek! Vékony szeletkékre vágva lehet kistányérra vagy vajas kenyérre tenni. Pár szem szőlőt is kerülhet mellé és én Villányi Cabernet-et szoktam hozzá bontani.

Ajándéknak is alkalmas, az én lakásom például tele van mindenféle kis fém- és fadobozokkal, csinos kis kosárkákkal. Egy ilyen gusztusos sajttorta egy szép kis dobozkában, szerintem kedves ajándékötlet. Ha túl nagy a doboz, pár szem dióval vagy vékony csíkokra vágott kreppapírral lehet kitölteni a réseket.

Bátrabbak dió helyett hajszálvékony szeletkékre vágott fokhagymát is tehetnek bele, de ezt inkább magányos estékre javaslom.

Történt még a munkahelyen egy és más, de az agyam kezd kocsonyásodni és nem tudok gondolkodni. Húz a párna, hív a paplan, már alszom is .... a mára igért kormányoldali böngészés elmarad.
Most pedig egy nagy bögre szépítő bodza tea és ágyba velem.

5 Comments:

  • At 8:59 du., Blogger Kinga said…

    Khm... szoval ugy gondolod, hogy talan meg en is belevaghatok (a camember-be, marmint)? Jol gondold meg a valaszt, mert hat tudod, esetleg meg egy remek kulinaris fotonak leszel az ihletoje :D A dolog azert vetodott fol bennem, mert (1) feketen-feheren ott all, hogy "akik nem szeretnek fozni", na, ez en vagyok, meg (2) oly nagyon sok mindent nem lehet benne elbaszarintani, bar gondolom, nekem sikerulne...

     
  • At 9:00 du., Blogger Kinga said…

    Ja, azt elfelejtettem, hogy: (3)a camember az egyik legeslegeslegkedvencebb kajam...

     
  • At 3:21 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-) Iiigeeen, azt hiszem megpróbálkozhatsz vele - bár vigyázz, hogy a diót előtte tisztítsd meg de semmiféleképpen ne daráld le! ;-P
    Úgy is nagyon finom ám, ha durvára darált tarkaborssal szórod meg a sajt közepét - de elengedheted a fantáziád, a legtöbb zöldfűszer is finom benne. És nem csak finom, de gusztusos is a tarka sajttál.

    Én is nagy camembert rajongó vagyok, bár újabban a cambozola nagyobb csáberőt gyakorol rám.

     
  • At 4:35 du., Blogger Kinga said…

    ööö... mi az a tarkabors?

     
  • At 5:59 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Én sem értem miért így hívják, inkább 'vegyes' mint 'tarka'. Fekete-, fehér-, zöld- és rózsabors van összekeverve egy kis darálóval felszerelt üvegfiolában. Nagyon gusztusos és illatos amikor a tarka borskveréket rászórod a sajtra, a grillezett halra vagy csirkemellre. Megveheted külön-külön is és összekverheted saját magadnak, de szerintem egyszerűbb egyből a darálós kiszerelést megvenni.
    Úúgy főznék egyet, ehelyett mennem kell dolgozni :(

     

Megjegyzés küldése

<< Home