Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/07/31

Fogatlan jóestét! :-(

Kihúzták.
Majdnem két órás várakozás után azt mondta a doki nincs mit csinálni, a tömés alatt nőtt egy nagy luk, a bölcsességfog amúgy is gyengébb, csak veszélyeztetném a többi -egyébként, mint mondta, szépen rendben tartott- fogamat. Úgyhogy belém nyomott két adag érzéstelenítőt, várakoztatott még fél órát (nem szerettem volna annak a betegnek a helyében lenni, végig hallottam a csiszolót süvíteni) aztán a nővérkével lefogatta a fejem és finom csuklómozdulatokkal, mint egy facsavart, kicsavarta a fogamat. Nem vagyok hisztis paciens, legalábbis a fogorvosoktól nem félek, eddig nem volt velem probléma de most hálás voltam amiért a nővérke tartotta a fejem. Nem akartam rángatni, se a dokit megharapni, de akkora erővel csavarta a fogam, hogy egyedül nem bírtam volna megtartani a fejem. Kicsit el is gyengültem a végére, le kellett feküdnöm, kaptam egy vizes borogatást is. Két perc alatt visszatért belém az erő, végülis kutya bajom, csak soha nem kaptam még negyven fokban dupla adag érzéstelenítőt.
Ettől a nyomorult bölcsességfogtól eltekintve teljesen rendben van a szám, még meg is dícsért. Én azért annyira nem vagyok megelégedve, kicsit sárga, kicsit girbe-gurba, hátul van közte bolti is, de a kirakat még legalább saját.
Tényleg borzasztóan sajnálom a kihúzott fogamat, bennem valamiért az öregedést nem az évek vagy az ősz hajszálak szaporasága, sokkal inkább a fogak fogyása jelzi.
Ma öregedtem egy évet.
Ráadásul olyan hirtelen történt az egész, tulajdonképpen nem is fájt a fogam, csak valami kellemetlen, viszkető érzésem volt, tényleg csak azért mentem el, hogy ha megmozdult a tömés vagy valami ilyesmi, akkor gyorsan megreparálják.
Ehhez képest azonnal ki is húzták. Mondjuk, lehet jobb így, pár nap múlva már marékszám ehettem volna a fájdalomcsillapítót.
Nagyon gyenge vagyok.

Más:
A rádióban megy Az istenek alkonya.
Csodaszép.
Az első felvonás elejét elmulasztottam (igazolt hiányzás, fogorvosnál voltam), de Brünnhilde és Siegfried búcsúját már hallottam. Ma megértettem, miért akarok én annyira kimenni Bayreuthba.
Itthon van nekünk Molnár Andrásunk, aki kitűnő Siegmund és Sigfried. Van Temesi Máriánk, aki elbűvölő Sieglinde. Van Rozsos Istvánunk, aki álnok, kétszínű Mime. Van Tóth Jánosunk aki forró vérű, indulatos Alberich. Van Szvétek Lászlónk aki meghasonlott, hitszegő, nőfaló Wotan.
De egyetlen, sajnos tényleg egyetlen olyan Brünnhildénk sincs mint Linda Watson.
Csodálatos a nő, harcias, empatikus, érzéki, minden hangja tökéletes.

Gyengülök, muszáj lefeküdnöm.

6 Comments:

  • At 6:28 du., Blogger Kinga said…

    Brunnhilde, a bolcsessegfogak megtartasan valamilyen magyar marhasag. Itt 16 es 18 ev kozott a rutin fogorvosi kezelesek egyike a bolcsessegfogak eltavolitasa, mert egyreszt semmi hasznuk, masreszt irtozatos hamar amortizalodnak, harmadreszt elveszik a helyet a tobbi fog szep, rendezett novesetol. Ugyhogy ne hidd, hogy ettol oregedsz, ettol csak fiatalodsz! :D

     
  • At 2:09 de., Blogger Kinga said…

    OFF

    Brunnhilde, nem tudom, hogy erdekel-e ez, vagy sem, de en elvezem olvasni, meg ugy is, hogy teljesen hozza nem erto vagyok:

    http://www.nytimes.com/ref/arts/music/wagner-journal.html?8dpc

    (Tommasini a NYT vezeto komolyzenei szakiroja.)

     
  • At 10:33 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-) Kösz, ez nagyon jó volt.
    Kicsit irígy vagyok, sajtójegy meg ilyesmi, de ez van, tetszettem volna nekem is kritikusnak menni.
    ha szereted az ilyesmit hallgatni is, nagyon jó Kroó György előadása a bartók honlapján.
    http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=190310&rid=PWd6Tg==

     
  • At 4:34 du., Blogger Kinga said…

    Kosz. Most megyek es meg is nezem. Bar tobbet értenék a komoly zenéhez, bar szeretem. Ezt még nem mondtam, de en - teljesen, de tenyleg: TELJESEN amator modon nagy operarajongo vagyok, J. nagy remuletere (neha elcipelem az itt hebe-hoba rendezett operaeloadasokra; legutobb a Pillangokisasszonyra - itten csak ilyen operettszagu nepszeruket, konnyen es gyorsan fogyaszthatokat hoznak, legalabbis aszem, mondom, nem ertek hozza -, szoval bizisten nem tulzok: legalabb negyszer kollott oldalba boknom, mert ha elalszik a hatan v. ulve, horkol).

     
  • At 7:57 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Én nem hinném, hogy a zenéhez nagyon érteni kellene. Persze könnyen beszélek, én sem értek hozzá, én is csak szeretem. Aki nem így van vele, azt kár elcipelni. Nekem néha szívem szakad meg azokért az elszürkült arcú, zsibbadt lábbal sántikáló "kísérőkért" akik puszta ilemből elkísérik a párjukat az öt órás Wagnerekre.
    A Pillangókissszony (mekkora baromság, itthon már Pillangóasszony a címe, de az istennek nem jön a számra) egyáltalán nem könnyű, operettszerű darab. A zenéje nagyon is sok rétegű, csak néhány bugyutább rendezés és pár gyengébb képességű énekes csinált belőle romantikus nyálas szappanoperát. Abban a darabban (szerintem) pont nem a szerelmi szál a lényeg, hanem a kulturák találkozása, a globalizálódó világ civilizációinak eltérő metakommunikációja. Bizony, ezt Verdi már száz éve megsejtette, hát már hogy lenne könnyű a darab?
    Ezért is nem kell érteni a zenéhez, elég, ha azok értenek hozzá akik csinálják. Számomra pedig egyszerű a képlet: remekmű az, ami zenei nyelven mond nekem valamit, könnyű darabocska az, ami közhelyes, csillámló és/vagy csak a felszínen kaparászik. Pont mint minden más művészeti ágban. Nekem, mint hallgatónak nem kell ismernem a hangfekvéseket meg ilyesmiket, bőven elég ha csak kinyitom a fülem - már persze ha van rá. Ha nincs az sem baj, a zenének az operán és a klasszikus zenén kívül is rengeteg ága van ami fontos és ami értéket teremtett.

     
  • At 9:41 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    hehe, beszélek itt hülyeségeket, a Pillangókisasszonyt (juszt is!!) Puccini írta.
    Annyira koncentráltam erre az idétlen új címre, hogy pont a szerzőt tévesztettem el. Bár, nem hiszem, hogy Verdi nem vállalná be, de akkor is.

     

Megjegyzés küldése

<< Home