Brünnhilde szikláján

Valló világ

2009/04/10

böjtetlen tojás

:-) Szépjónapot!
A nagytakaritásra és a nagyböjtre való tekintettel úgy gondoltam, hogy ma valami gyorsat és húsmenteset csinálok.
A tojás adott volt, legalábbis az a két darab régi, amit nem akarok bekeverni a Húsvétra vásárolt frissek közé. Mivel rengeteg libazsirom van (karácsonyra zsirjában eltett fél libamájakat osztogattam, de egy jó liternyi zsir valahogy csak megmaradt a sütésből), kigondoltam, hogy zsidótojást készitek. Nem nagy kunszt egyébként, az apróra vágott keménytojásokat ugyanannyi súlyú libazsirral kell összekeverni, tojásonként egy kanál reszelt hagymával, csipet sóval és pirospaprikával izesiteni. Eredetileg piritósra kéne kenni, de nálam teljes kiörlésű, köménymaggal izesitett rozskenyérre került. Friss retek és egy zöldpaprika szeletelődött mellé, finom volt nagyon.
Arra persze már csak utólag jöttem rá, hogy a libazsir az pont nem böjtös alapanyag, de ez van, a szándék legalább megvolt bennem :-))

Ma este igazi húsvéti hangulat, Parsifal az operában. És méghozzá kivel, na kivel? Polgárral, mint Gurnemanz, bezonyám! Olyan izgatott vagyok, mintha randim lenne :-))
Nagypénteki Varázs, Siegfried Jerusalem és Kurt Moll énekel. Az isteni Waltraud Meier ebben a részletben sajnos nem szólal meg. James Levine vezényel. Ebből és a szinpadon szétszórt művirágokból pedig arra következtetek, hogy a felvétel a MET-ben készült.

Címkék: ,