Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/09/21

:-) Szépjóreggelt!
Gyönyörű idő van, kihasználtam a szabadságom és leraboltam a környék jobb szederbokrait. Munden ujjam fekete, a nyelvem fekete, a szám széle fekete, úgy nézek ki mint egy kisdisznó. Viszont ettől én jól érzem magam, tehát erről ennyit :-))


A tegnapi a rendőrök éjszakája volt; írja a Magyar Hírlap.
Ahogy elnézem a tegnap éjjel készült fotókat, bizony, így lehet.
Hálistennek nekünk is csak egy csőcselékünk van, a harmadik napra ki is fáradtak és meg is fogyatkoztak. Kedd éjjel is igen határozottan kiemelték közülök a legnagyobb szájú, legharcedzettebb, legkekecebb, legkönnygáztűrőbb példányokat. Gondolom, napközben is meginvitáltak néhányat, had élvezzék a rendőrségi fogdák 72 órás vendégszeretetét.
Ez mind nagyon rendben van, adófizető állampolgárként elvárom, hogy megvédjék a nyugalmam, a nagykörutam, a kirakataim.
Hanem, itt meg kéne állni.
Már az éjjel is elcsattant néhány felesleges pofon.
A rendőreink is emberek, ők is elfáradnak, nekik is vannak indulataik, szégyenérzetük, bosszúvágyuk.
Nem kéne engedni, hogy az idegileg és fizikailag is rendkívül túlterhelt állomány revansot akarjon venni az MTV székházért - az ugyanis nem az ő hibájuk volt. Azt a kudarcot nyugodtan írhatjuk a rossz felszerelést biztosító, rossz parancsokat kiadó, erőviszonyokat rosszul felmérő vezetőkre. Az MTV székház feldúlásáért valahol az ezredes és a miniszter között kell keresni a felelőst. A közrendőr ezért nem hibáztatható.
Azért viszont már igen, ha frusztrálva és kimerülve a 24 órás szolgálattól -amiból 20 gyötrelmes várakozással és egy helyben való ácsorgással, a maradék négy pedig valós életveszélyben telik- odasóz a gumibottal, ahova nem lenne szükséges. Vagy esetleg nagyobbat sóz oda mint szükséges lenne.
És hát megint csak a parancsnokok felelőssége következik. Foglalkozniuk kell az embereikkel, közvetíteni kell feléjük a társadalom köszönetét de nagyon világosan meg kell húzni a határvonalat a még szükséges oszlatás és a már szükségtelen, sőt, a társadalmi morálra veszélyes móresre tanítás között.

Ebben az országban iszonyú sokszor estek már át a rendvédelmi szervek a ló tulsó oldalára. Fehér terror, dunába lövések, bevagonírozásnál asszisztálás, kitelepítéseknél asszisztálás, padlássöprés, kényszer-hajvágás, csőnadrágok szárának felhasítása, március 15-én felvonulók gumibotozása, túl sok minden pöttyözi a rendvédelmi szervek múltját.
Jó lenne, ha most meg tudnának maradni az arany középúton.
És az is jó lenne, ha végre valaki megrendelné nekik a rövid pajzsot kiegészítő lábszárvédőt, mert az mégse normális, hogy holmi szemét aljanép egy jól célzott kővel eltörheti egy sokmillió forint közpénzből kiképzett, kétgyermekes rendőr lábát.
Az meg egyenesen a legeslegjobb lenne, ha végre sikerülne olyan jogszabályokat alkotni, amivel véget lehetne vetni a futballhuliganizmusnak és fel lehetne mondani a főállású rendzavaróknak.
Merthogy tényleg csak egy csőcselékünk van.

Én pedig ezúton is szeretném megköszönni a rendőrök, mentősök, tűzoltók áldozatos munkáját.

13 Comments:

  • At 4:10 du., Anonymous Névtelen said…

    most nem értünk egyet, hajszálnyira de nem.
    nincs olyan, hogy túl sok. tudod, ha utcakövet, betondarabot fog valaki a kezébe és emberre dobja, akkor nincs túl sok. az se túl sok, ha rálő a rendőr. és még nem lőttek rájuk.
    azt értsd meg, hogy ha a rendőrt legyűrik, ha megsebesítik, ott a veszély sokszoros, mert fegyvere van, amit elvehet tőle a csürhe, (el is vettek már sajnos), technika van nála, amit ellene, ellened, ellenünk használhatnak. azaz a rendőrök teljesen normálisan látják el a feladatukat.

    és komolyan gondolkodom azon, hogy kellene szervezni gyűjtést felszerelésre, valamint a sebesült rendőröknek.

     
  • At 4:22 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Persze hogy nem értünk egyet, mert nem írtam le szó szerint, hogy a mellékutcákban megpofozott takonypócokra és a megbilincselt 14 éves kölyökre gondoltam.
    A vandálokat nagyon helyes, verjék porhanyósra, de a sok idióta bámészkodónak nem szükséges leverni a veséjét.
    Tegnap pont a megfelelő határvonalon voltak, nem engedték felfejlődni őket, kikapták a nagypofájúakat, egyik-másik biztos rosszul is esett és kissé összetörte magát, de ennél több ne legyen.
    Túl elevenen él még bennünk a kép, ahogy Demszkyt meg Orbánt gumibotozzák.
    Egyébként igen, védőfelszerelésre én is szívesen adnék.

     
  • At 4:27 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    + a sebesült rendőröknek is adnék, természetesen, hálás vagyok nekik amiért helyettem eltörették a lábukat meg beverették a fejüket.
    De a tegnapinál messzebb ne menjenek, az ott pont jó volt, eltalálták a -collateral demagge-val korrigált- helyes mértéket.

     
  • At 4:47 du., Anonymous Névtelen said…

    kedves Brünnhilde! most én is azt mondanám, amit Zsoltu, azzal a kiegészítéssel, hogy nem feltétlenül muszáj ugyan, hogy leverjék a veséjét a bámász kamasznak, de (ha túléli) nem árt meg neki. legközelebb már többször meggondolja, hogy miben vesz részt! (már ha van valamennyi agya.)
    a másik, ami szúrja a csőröm a posztodban az a rendőri túlkapásokra hozott párhuzamod. szerintem a fehér (és vörös - lsd.: Lenin fiúk) terror, a kitelepítések és a deportálások asszisztenciájának emlegetése legalábbis erős túlzás most. a többi (csőnadrághasogatás, stb.) rendben...

     
  • At 4:47 du., Anonymous Névtelen said…

    kedves Brünnhilde! most én is azt mondanám, amit Zsoltu, azzal a kiegészítéssel, hogy nem feltétlenül muszáj ugyan, hogy leverjék a veséjét a bámász kamasznak, de (ha túléli) nem árt meg neki. legközelebb már többször meggondolja, hogy miben vesz részt! (már ha van valamennyi agya.)
    a másik, ami szúrja a csőröm a posztodban az a rendőri túlkapásokra hozott párhuzamod. szerintem a fehér (és vörös - lsd.: Lenin fiúk) terror, a kitelepítések és a deportálások asszisztenciájának emlegetése legalábbis erős túlzás most. a többi (csőnadrághasogatás, stb.) rendben...

     
  • At 4:52 du., Blogger Kinga said…

    Erdemes elolvasni a szemtanuk reszletes, szinte percnyi leirasat az Indexen. Nem reklamot csinalok az Indexnek, csak eppen ok voltak tegnap (is) ott elejetol a vegeig.

    Azert erdemes, mert kicsit arnyaltabb lesz a kep ide is es oda is. (Ertsd: objektivabb mindket "oldalon").

    A konnyebbseg kedveert idelinkelem a pontos helyet.

     
  • At 8:27 du., Anonymous Névtelen said…

    csoportosan elkövetett hivatalos közeg elleni erőszak - és kurvára mindegy, hogy hány éves csinálja. és rakja meg, mint szódás a lovát. és örüljön a taknyos, hogy nem lövi le.

    valamit meg kell érteni: vannak játékszabályok. lehet megsérteni őket, és ennek mértékétől függ, hogy mi a büntetés. és ha nem rendőrt talál el a 14 éves takonypóc a kővel, hanem téged vagy mást, akkor is azt mondod, amit mondtál?

    ez nem vicc, brünnhilde, mert ebbe bele is lehet halni. és amíg válogat, hogy na, ez most dob, na ez most tör, na ez meg takonypóc, addig lefogja a tömeg és hirig van.

     
  • At 10:43 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Zsoltu, értelek, de azok a pofozkodások nem a tömegben történtek, hanem kis mellékutcában, ahol például négy srác egymás között ökörködött. Tisztában vagyok vele hogy nem válogathatnak, de olyan esetben például, mint amit Kaptárlakó leírt elég ha a zsaru toppant egyet, meglengeti a gumibotot, szétnyitják a sorfalat és a halálra rémült bámészkodó már el is tünt a terepről. Legfeljebb két sarokkal távolabb mer megállni, hogy a nadrágja szárából kirázza a szart. (bocs, Kaptárlakó, remélem érted és nem sértődsz meg) A zsaruknak is könnyebb ha minél kevesebben vannak bent a harapófogóban. Mert tegnap éjjel azt is csináltak, harapófogót, amit ugye nem enged a törvény.
    drc, rendben, reggel bővebben ki kellett volna fejtenem csak nem akartam hogy szétfolyjon a poszt. Azért vettem a kitelepítéseket és a deportálásokat egy mondatba a csőnadrágok felhasogatásával, mert azt akartam érzékeltetni, hogy mindezeket a rendvédelmi szervekkel, parancsra csináltatták. Az egyes rendőrök (vagy csendőrök, mikor mik) pedig kénytelenek voltak engedelmeskedni. Illetve hát, ha éppen tetszett nekik a dolog akkor túlteljesítettek, ha meg volt bennük emberség, akkor csak ímmel ámmal, ha meg bátrak is voltak, próbálhatták szabotálni a parancsot. De elméletileg kellett nekik tenni amit parancsoltak. Hát azt nem kéne most engedni, hogy ha esetleg tetszik a rendőrnek (az egyes személynek, nem a testületnek) a pofozkodás, vagy nagyon benne van a küldetéstudat hogy móresre tanítsa a jónépet, hát akkor most túlteljesítse a parancsot. Remélem így már világos, hogy mire gondoltam.

    Zsoltu, és még valamit, hogy miért nem akarom, hogy rendőr taknyos kölyköket pofozzon.
    Még régen,a szocializmusban vidéken éltem, dunsztom sem volt arról, hogy van a világon szamizdat meg demokratikus ellenzék meg ilyen izék. Próbáltam megfelelni a saját környezetemnek, eszembe sem jutott megkérdőjelezni, hogy ha van valami probléma, az azért van,mert maga a rendszer rossz. Probléma pedig volt bőven, de én betudtam a vidéki létnek, az emberi irígységnek és hasonlóknak.
    Aztán pár éve megismertem egy magam korabeli, vagy tán nálam pár évvel fiatalabb embert, aki már 17 évesen szamizdatozott. Idegesítő kis hülyegyerek (bocs!) lehetett akkoriban, csövesnek öltözve, kicsit még művészlélek is volt, lázadozott a rendszer ellen rendesen. Soha nem hallottam beszélni róla de biztos, hogy jó párszor elgyepálták a rendőrök. Az akkori eszemmel ha tudtam volna róla én is azt mondtam volna amit drc; semmi baj, kibírja, ha van agya, még tanul is belőle. Nos, ő tanult belőle, kristálytisztán és teljes mélységében látta azokat a dolgokat, amiket én nem vettem észre. Azt, hogy a szabadság hiánya, az egyéniség megtörése, a komformizmusra és engedelmességre nevelés megfojtja a társadalmi fejlődést. Neki, akinek a rendőrök hetente lekvertek pár taslit volt szeme és esze arra amire nekem, a társadalmi elvárásoknak mindenképpen megfelelni akarónak nem.
    Hát ezért nem szeretném, hogy rendőrök bámész kölykönek meg idóta, vagy annak tűnő szájhősöknek odasózzanak a gumibottal. Aki követ fog a kezébe azt igen, azt verjék péppé ott rögtön. Azt is aki autót gyújt fel és kirakatot ver be. Aki pajszert fog a kezébe, annak nyugodtan csapjanak rá a kezére hogy eltörjön.
    De csak olyannak, aki fizikailag fenyegeti őket. Vagy minket, pontosabban.
    De olyat, aki mást akar, akinek nem tetszik a rendszer vagy a kormányprogram, vagy egyszerűen csak hülye és azzal akarja szédíteni az aktuális csaját hogy elviszi könnygázt szagolni, szóval ilyet, ha egy mód van rá, ne üssön meg rendőr.

     
  • At 11:23 du., Anonymous Névtelen said…

    valami lehet, elkerülte a figyelmed kaptárlakó beszámolójában.
    "Könnygázgránátokat lőttek ki puskából. Ez már sokkal durvább, sokkal kegyetlenebb volt, mint a TV-székháznál lévő, pedig azt sem szeretném mégegyszer megszagolni. "

    namost innentől azt kell mondjam, hogy aki katasztrófa turistást játszik, jobb, ha felkészül. nincs ebben nagy gyakorlatunk, ezért szívás.

    a többire: még mindig nem értesz, drága nőm, de én igen erősen szeretném, ha megértenél, de nincsenek jó szavaim.
    a helyzet olyan nagyon egyszerű pedig.
    nincs 100%-ban hatékony és humánus megoldás. tudod mit mondok? amerikában már a mikrohullám a menő.
    http://www.pto.hu/post/1/218#comments
    vagy elfogadod, hogy a rendőröket összeverik, mert töketlenek, vagy ők vernek össze és akkor meg hullik a forgács. ez van. ahogy a biztosítók se fizetnek ilyen eseményeknél.
    vészterhes időkben otthon kell maradni. ha pedig fotózni akarsz, akkor gép a nyakba, sárga press mellény, és mehetsz.

    a szamizdatra - könyörgöm, de tényleg sírva kérlek, ahogy 56-tal, úgy a szamizdattal se keverjük ezt, nagyon kérem, ne.

     
  • At 11:30 du., Anonymous Névtelen said…

    egyébként olvastam a műverekedőkről.
    hátbazeg én azt hiszem, hogy azokért se kár. sőt. akinek annyi esze van, hogy zavargások közben nekiáll műverekedni, az lehet egy performansz, művészi önkifejezés, és a közönség (rendőr) így reagálja le.
    komolytalan ilyen dolgot még csak a rendőr szemére is vetni, még csak elmondani is, mert ennyire hülye ember darwin díjra lesz jelölt rövidesen.

     
  • At 11:43 du., Anonymous Névtelen said…

    http://origo.hu/itthon/20060921tanacsok.html
    tessék egy link katasztrófatúristáknak.

     
  • At 11:05 de., Anonymous Névtelen said…

    Sziasztok!

    Brünnhilde, nem sértődtem meg, bár nem félelmetes volt, hanem inkább zavart, kaotikus az egész. :-)

    Zsoltu, amit mindenképp el szeretnék mondani: hétfőn a tévészékház elé személyes érdeklődésből mentem ki, bár volt rá lehetőség, hogy tudósítok egy megyei napilapnak, ahol régebben dolgoztam. Ezt nevezhetjük akár katasztrófaturistáskodásnak is, nem is volt egy szavam sem.

    (Annyit hadd jegyezzek meg, hogy a turista szó rövid u-val íródik)

    A szerda éjjeli meccs arról szólt, hogy arra jártam. Haza akartam menni.

    A tömegoszlatásról: egyszerűen az volt a baj, hogy nem volt egyértelmű a tömegben állva, hogy merre kellene elindulnod, ezért csak kóricáltál ott jobbra-balra. A rendőrök meg... nos inkább nem álltam volna le velük menekülési útvonalakról beszélni.

     
  • At 11:11 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Ez szerintem hiba és túlkapás volt a rendőrségtől. Mármint az, hogy nem hagytak egyértelmű és világos menekülési útvonalat. Ezt próbáltam bizonygatni az egész posztban, hogy a revansvágy miatt izmoztak, amit már nem lenne szabad engedni, mert csak nagyobb baj lesz belőle.

     

Megjegyzés küldése

<< Home