:-) Szépjóreggelt!
Úgy kellett magam megerőltetni, hogy ne csak enerváltan bólintsak hanem jólnevelten köszönjek is. :-))
Iszonyú a hőség, éppen csak meglocsoltam a leandereket és kiteregettem az ágyneműt, de már kezdtem szédülni. Igaz, előtte jó két órát sétáltunk a kutyával kint az ártéri erdőben. Ott is minden csontszáraz, néhány gévagomba bújt csak ki, de megbánták ők is hamar; fonnyadtak, szijjasak, aszottak. Hagytam is őket haldokolni ott ahol vannak, úgysem lenne belőlük jó leves.
Idebent már jobb, sokkal jobb, ez a 26 fokos légkondicionálás nagyon bejött nekem. Kár, hogy ebben a szűk udvarban nagyon hangos a külső egység ezért 10 felé le szoktam kapcsolni. A szomszédok olynakor szokták kinyitni az ablakokat, hát nem akarom magam kiátkoztatni. Nno.
Közben elkészült a kávé, úgyhogy most nekiugrok a hét legforrób élményének, a pénteki Bigger Bang!!! koncertnek.
Kezdjük az elején, mert nagyon szarul indult és a kellemetlen élményeken ugye jobb minél hamarabb túlesni.
Kedves cimborám nem tudott eljönni, így aztán el kellett a jegyét adnom. 5 órakor már ácsorogtunk vagy nyolcan a Dózsa György úti bejárat pénztárai mellett. 1-2 jegy volt mindenkinél, a legtöbben betegség miatt próbáltak megszabadulni a jegyektől - vajmi kevés sikerrel. A legtöbben kinyomtatott e-mailekkel jöttek és csak átvették az interneten már megvásárolt jegyet, vagy csak a küzdőtérre akartak, vagy négyen voltak, nekünk meg ugye a négy jegy három szektorba szólt volna. Én adtam fel először, amikor már két percnyi közelségre éreztem az ájulást, negyed 7 körül egy jegyüzérnek 4.000 ft-ért adtam el a 12.900 ft-os jegyet. Rögtön utánam még egy fiatal pár is odaadott neki kettőt. Kár volt, mert az a nagyon helyes, szép szemű (ejh, méghozzá micsoda szép szemű, hogy a fene enné meg a bennem lakozó szukát!) srác aki este negyed 9 után lehuppant a mellettem lévő székre 10.000 ft-ért vette a jegyet. Igazán sajnálom, a jelek szerint nem vagyok sem túl ügyes, sem túl kitartó. I
A köztes időben kóvályogtam a csarnok körül. Mondanám, hogy felfedeztem, de ez enyhe túlzás lenne. Ittam egy pisimeleg sört, felét ki is öntöttem. Aztán rájöttem, hogy a WC-ben hideg víz folyik, és tényleg hideg! Jós másfél órát töltöttem el úgy, hogy szintenként és szektoronként minden klotyóba bementem és pár percig folyattam a csuklómra a hideg vizet. Máshogy nem lehetett volna kibírni a várakozást. Soha, tényleg soha többet nem megyek koncertre abban az időpontban, amire meghirdették. Még az előzenekar is hét óra körül kezdett. "The Charlatans", ez volt a nevük, igazán nem irígyeltem őket. Becsületesen tették a dolgukat, de a kutya sem figyelt rájuk. Egyrészt, mindenki a Stones-ra várt, másrészt, mindenki spórolt az energiáival. Azok a rajongók, akik a kapunyitás után futólépsében rohantak a szinpadig ott ájultan rogytak össze és csak annyit mozdultak, hogy a bejáratnál osztogatott zacskós vízzel néha lespriccelték magukat.
A Sarlatánok után idegesítően hosszú pauza következett. Néha megvillant egy fényorgona, innen-onnan kis füst szivárgott, technikusok jöttek-mentek, dobozokat tologatak, hasonlók.
Én közben a közönséget nézegettem. Meglehetősen vegyes társaság gyűlt össze. Decens ötvenes háziasszonytól kezdve a "magyar vagyok nem rasszista!" pólót viselő értelmiségi fiatalemberen át az aranyszandálos, tetovált szilikonú, kigyúrt karú pasiba kapaszkodó cicababáig mindenféle ember előfordult ott. A kedvencem a mögöttem ülő, kicsit bogaras földrajztanárnak kinéző, hippiszakállas apuka volt, aki Gerald Durell egyik könyvéből olvasott fel a 10 év körüli kisfiának. A másik kedvencem a négy motoros vagány; negyven körül jártak már, őszülő, varkocsba fogott hajjal és egformán nyirott szakállal. De nem csak a haj és a szakáll, de minden más is egyforma volt rajtuk: a fekete póló, a felmatricázott bőrmellény, a vasalt orrú, csapott sarkú western cipők, de még az övtartókra karabínerezett kulcscsomók is. Sőt, még a pocakjuk mérete is megegyzett és a nadrágjuk is egyforma koszos volt; cirka két hónapja lehettek mosva utóljára.
Azt nagyon sajnálom, hogy a jegyüzérektől kapott szép szemű székszomszédom papáját nem láttam. A srác korát a krisztusi kor környékre saccoltam, a papája kora nyilván ott körül lehet, ahol Stones-ék is vannak, esetleg pár évvel fiatalabb. Ennyi idősen ott csápolni lent a katlanban, hát mit ne mondjak ... tiszteletreméltó. És ragaszkodott hozzá hogy ő menjen a küzdőtérre, ez a zene mégiscsak róla szól, az ő fiatalságáról.
A közönség fél kilencre már kezdett belefáradni a várakozásba és örült mindennek, ami azt jelezte, hogy tán mégis elkezdik ma a koncertet. A legnagyobb sikert a három világító aratta. Mint a majmok a pálmafára, úgy másztak fel a négy emeletnyi magas világítótornyokba. Élvezték a sikert, meghajoltak, tapsoltatták magukat - ők is show része voltak.
Negyed 10 után robbant a szinpad, a Start me Up!-pal.
(a felvétel idén, Montenegróban készült)
Valóban robbant a szinpad, nem csak a tüzijáték miatt, de Stones-ék is mindent elkövettek, hogy hozzák a formájukat. Jagger elemében volt, úgy rázta azt a fél gerezd fokhagymányi fenekét mint egy szambatáncosnő, betáncolta a szinpadot, egyik végétől a másikig rohangált, kivillantotta a köldökét. Magyarul köszönt, dícsérte és énekeltette a közönségét.
Nyomták egyik számot a másik után. Egy duett erejéig kijött az egyik vokalista is, vagy a nagy meleg miatt emelgette a szoknyáját, vagy csak így akarta teljes hosszában megmutatni izmos combjait. Kár volt, akinek ilyen hangja van, az akkor is a világ legszebb női közé tartozik, ha történetesen elefántlábakon jár. Mintha nem is egy torokból énekelne, de legalább háromból. Szaftos, sűrű hang, ha belcantót tanult volna, a világ talán legjobb Brünnhidéjét énekelhetné :-))
Hölgyeim és uraim, Lisa Fischer, 2003. London, Twickenham Stadium:
Kár, hogy az ő hangját is és az egész koncertet is kissé torzította a hangosítás. A Rolling Stonestól azért jobb hangtechnikát vártam volna, néha nem csak hogy torzult, de valósággal gerjedt a hang - Jagger egyszer még el is dobta a mikrofont, mint a forró krumplit. Ez persze az élő zenével jár, a hangminőség a stúdióban legyen kifogástalan - mondhatnánk, ha minden egyéb technika nem lett volna annyira káprázatos. Négy emelet magas díszlet, tüzijáték, óriási kivetítők, tűzoszlopok, (általam még) soha nem látott fénytechnika, mozgó szinpad.
Igen, a vége felé, a Honky Tonk Woman és a I Can Get No Satisfaction idejére a szinpad egy részét egyszerűen kitolták a küzdőtér közepére. A közönség tombolt, a világ semmi kincséért nem lettem volna ott biztonsági ember. A közönség eddigre már kellően bemelegedett és/vagy lerészegedett, de voltak, akik zacskós vízzel dobálták meg a szinpadon. Nyilván viccnek szánták, de el nem tudom képzelni mi a jó abban, ha valaki azon röhög a haverjaival, hogy hehe, de zsír, sikerült Keith Richards-ot tököndobni egy zacskó vízzel. hehe, jó buli lehetett, gratulálok. A zenészek mindenesetre jól viselték, Jagger viszonozta a gesztust, kilocsolt egy üveg vizet és az üres palackot kirúgta a közönség közé.
Az I Can Get No Satisfaction azért jó volt, nagyon jó, eddigre kicsit bántam már, hogy ülőhelyre vettem jegyet:
A felvétel 1990-ben, Japánban készült. Semmi nem változott azóta, ugyanakkora energiával játsszák a számot, csak a ráncaik lettek kicsit mélyebbek. Az meg ugye nincs hatással a zenére.
Jó volt nagyon, na, mit ragozzam?
A gigantikus fény- és pirotechnikától kicsit olyan lett a koncert, mint az egyik lány a pólója, amelyikre piros flitterekből varrták rá a kinyújtott nyelvet. Csillogott nagyon, manapság már inkább divattcikk mint életérzés, de még így is jó. Még 40 fokban is jó volt, sőt, még 45 fokban is megérte volna.
Úgy kellett magam megerőltetni, hogy ne csak enerváltan bólintsak hanem jólnevelten köszönjek is. :-))
Iszonyú a hőség, éppen csak meglocsoltam a leandereket és kiteregettem az ágyneműt, de már kezdtem szédülni. Igaz, előtte jó két órát sétáltunk a kutyával kint az ártéri erdőben. Ott is minden csontszáraz, néhány gévagomba bújt csak ki, de megbánták ők is hamar; fonnyadtak, szijjasak, aszottak. Hagytam is őket haldokolni ott ahol vannak, úgysem lenne belőlük jó leves.
Idebent már jobb, sokkal jobb, ez a 26 fokos légkondicionálás nagyon bejött nekem. Kár, hogy ebben a szűk udvarban nagyon hangos a külső egység ezért 10 felé le szoktam kapcsolni. A szomszédok olynakor szokták kinyitni az ablakokat, hát nem akarom magam kiátkoztatni. Nno.
Közben elkészült a kávé, úgyhogy most nekiugrok a hét legforrób élményének, a pénteki Bigger Bang!!! koncertnek.
Kezdjük az elején, mert nagyon szarul indult és a kellemetlen élményeken ugye jobb minél hamarabb túlesni.
Kedves cimborám nem tudott eljönni, így aztán el kellett a jegyét adnom. 5 órakor már ácsorogtunk vagy nyolcan a Dózsa György úti bejárat pénztárai mellett. 1-2 jegy volt mindenkinél, a legtöbben betegség miatt próbáltak megszabadulni a jegyektől - vajmi kevés sikerrel. A legtöbben kinyomtatott e-mailekkel jöttek és csak átvették az interneten már megvásárolt jegyet, vagy csak a küzdőtérre akartak, vagy négyen voltak, nekünk meg ugye a négy jegy három szektorba szólt volna. Én adtam fel először, amikor már két percnyi közelségre éreztem az ájulást, negyed 7 körül egy jegyüzérnek 4.000 ft-ért adtam el a 12.900 ft-os jegyet. Rögtön utánam még egy fiatal pár is odaadott neki kettőt. Kár volt, mert az a nagyon helyes, szép szemű (ejh, méghozzá micsoda szép szemű, hogy a fene enné meg a bennem lakozó szukát!) srác aki este negyed 9 után lehuppant a mellettem lévő székre 10.000 ft-ért vette a jegyet. Igazán sajnálom, a jelek szerint nem vagyok sem túl ügyes, sem túl kitartó. I
A köztes időben kóvályogtam a csarnok körül. Mondanám, hogy felfedeztem, de ez enyhe túlzás lenne. Ittam egy pisimeleg sört, felét ki is öntöttem. Aztán rájöttem, hogy a WC-ben hideg víz folyik, és tényleg hideg! Jós másfél órát töltöttem el úgy, hogy szintenként és szektoronként minden klotyóba bementem és pár percig folyattam a csuklómra a hideg vizet. Máshogy nem lehetett volna kibírni a várakozást. Soha, tényleg soha többet nem megyek koncertre abban az időpontban, amire meghirdették. Még az előzenekar is hét óra körül kezdett. "The Charlatans", ez volt a nevük, igazán nem irígyeltem őket. Becsületesen tették a dolgukat, de a kutya sem figyelt rájuk. Egyrészt, mindenki a Stones-ra várt, másrészt, mindenki spórolt az energiáival. Azok a rajongók, akik a kapunyitás után futólépsében rohantak a szinpadig ott ájultan rogytak össze és csak annyit mozdultak, hogy a bejáratnál osztogatott zacskós vízzel néha lespriccelték magukat.
A Sarlatánok után idegesítően hosszú pauza következett. Néha megvillant egy fényorgona, innen-onnan kis füst szivárgott, technikusok jöttek-mentek, dobozokat tologatak, hasonlók.
Én közben a közönséget nézegettem. Meglehetősen vegyes társaság gyűlt össze. Decens ötvenes háziasszonytól kezdve a "magyar vagyok nem rasszista!" pólót viselő értelmiségi fiatalemberen át az aranyszandálos, tetovált szilikonú, kigyúrt karú pasiba kapaszkodó cicababáig mindenféle ember előfordult ott. A kedvencem a mögöttem ülő, kicsit bogaras földrajztanárnak kinéző, hippiszakállas apuka volt, aki Gerald Durell egyik könyvéből olvasott fel a 10 év körüli kisfiának. A másik kedvencem a négy motoros vagány; negyven körül jártak már, őszülő, varkocsba fogott hajjal és egformán nyirott szakállal. De nem csak a haj és a szakáll, de minden más is egyforma volt rajtuk: a fekete póló, a felmatricázott bőrmellény, a vasalt orrú, csapott sarkú western cipők, de még az övtartókra karabínerezett kulcscsomók is. Sőt, még a pocakjuk mérete is megegyzett és a nadrágjuk is egyforma koszos volt; cirka két hónapja lehettek mosva utóljára.
Azt nagyon sajnálom, hogy a jegyüzérektől kapott szép szemű székszomszédom papáját nem láttam. A srác korát a krisztusi kor környékre saccoltam, a papája kora nyilván ott körül lehet, ahol Stones-ék is vannak, esetleg pár évvel fiatalabb. Ennyi idősen ott csápolni lent a katlanban, hát mit ne mondjak ... tiszteletreméltó. És ragaszkodott hozzá hogy ő menjen a küzdőtérre, ez a zene mégiscsak róla szól, az ő fiatalságáról.
A közönség fél kilencre már kezdett belefáradni a várakozásba és örült mindennek, ami azt jelezte, hogy tán mégis elkezdik ma a koncertet. A legnagyobb sikert a három világító aratta. Mint a majmok a pálmafára, úgy másztak fel a négy emeletnyi magas világítótornyokba. Élvezték a sikert, meghajoltak, tapsoltatták magukat - ők is show része voltak.
Negyed 10 után robbant a szinpad, a Start me Up!-pal.
(a felvétel idén, Montenegróban készült)
Valóban robbant a szinpad, nem csak a tüzijáték miatt, de Stones-ék is mindent elkövettek, hogy hozzák a formájukat. Jagger elemében volt, úgy rázta azt a fél gerezd fokhagymányi fenekét mint egy szambatáncosnő, betáncolta a szinpadot, egyik végétől a másikig rohangált, kivillantotta a köldökét. Magyarul köszönt, dícsérte és énekeltette a közönségét.
Nyomták egyik számot a másik után. Egy duett erejéig kijött az egyik vokalista is, vagy a nagy meleg miatt emelgette a szoknyáját, vagy csak így akarta teljes hosszában megmutatni izmos combjait. Kár volt, akinek ilyen hangja van, az akkor is a világ legszebb női közé tartozik, ha történetesen elefántlábakon jár. Mintha nem is egy torokból énekelne, de legalább háromból. Szaftos, sűrű hang, ha belcantót tanult volna, a világ talán legjobb Brünnhidéjét énekelhetné :-))
Hölgyeim és uraim, Lisa Fischer, 2003. London, Twickenham Stadium:
Kár, hogy az ő hangját is és az egész koncertet is kissé torzította a hangosítás. A Rolling Stonestól azért jobb hangtechnikát vártam volna, néha nem csak hogy torzult, de valósággal gerjedt a hang - Jagger egyszer még el is dobta a mikrofont, mint a forró krumplit. Ez persze az élő zenével jár, a hangminőség a stúdióban legyen kifogástalan - mondhatnánk, ha minden egyéb technika nem lett volna annyira káprázatos. Négy emelet magas díszlet, tüzijáték, óriási kivetítők, tűzoszlopok, (általam még) soha nem látott fénytechnika, mozgó szinpad.
Igen, a vége felé, a Honky Tonk Woman és a I Can Get No Satisfaction idejére a szinpad egy részét egyszerűen kitolták a küzdőtér közepére. A közönség tombolt, a világ semmi kincséért nem lettem volna ott biztonsági ember. A közönség eddigre már kellően bemelegedett és/vagy lerészegedett, de voltak, akik zacskós vízzel dobálták meg a szinpadon. Nyilván viccnek szánták, de el nem tudom képzelni mi a jó abban, ha valaki azon röhög a haverjaival, hogy hehe, de zsír, sikerült Keith Richards-ot tököndobni egy zacskó vízzel. hehe, jó buli lehetett, gratulálok. A zenészek mindenesetre jól viselték, Jagger viszonozta a gesztust, kilocsolt egy üveg vizet és az üres palackot kirúgta a közönség közé.
Az I Can Get No Satisfaction azért jó volt, nagyon jó, eddigre kicsit bántam már, hogy ülőhelyre vettem jegyet:
A felvétel 1990-ben, Japánban készült. Semmi nem változott azóta, ugyanakkora energiával játsszák a számot, csak a ráncaik lettek kicsit mélyebbek. Az meg ugye nincs hatással a zenére.
Jó volt nagyon, na, mit ragozzam?
A gigantikus fény- és pirotechnikától kicsit olyan lett a koncert, mint az egyik lány a pólója, amelyikre piros flitterekből varrták rá a kinyújtott nyelvet. Csillogott nagyon, manapság már inkább divattcikk mint életérzés, de még így is jó. Még 40 fokban is jó volt, sőt, még 45 fokban is megérte volna.
1 Comments:
At 4:10 du., Névtelen said…
ez yo :) !!!
Megjegyzés küldése
<< Home