Sztrájkjog
ugyebár megillet minden munkavállalót.
Csak éppen, ha mint ma is, több mint 2800 dolgozóból csak 45 sztrájkol, akkor tán mégsem olyan biztos, hogy jó az, ha ők 45-en meg tudják bénítani a fél országot.
Azon tűnődök, hogy előrébb lennénk-e, ha a sztrájktörvényt úgy módosítanák, hogy a vonatokat sztrájk alatt is el kellene indítani, csak utasok nélkül.
Mert annyival ugye előbbre lennénk, hogy akkor nem kéne másik fél nap arra, hogy a vonatok beérjenek a végállomásra és helyreálljon a menetrend.
Bár, ez nem jó, mert ha mondjuk a forgalomirányítók sztrájkolnak, akkor ugye az a poén, hogy nem irányítanak.
Akkor nincs mit tenni, itten vagyunk, mint egy hanyatt fordított teknős. Másban nem bízhatunk, mint hogy az a 45 megelégszik ennyivel és egy kis szórakozás után engedi, hogy visszaforduljunk.
Gáz ez, nagy gáz.
Tessenek minél többen összefogni és együtt, eg autóval bejárni a munkahelyre és persze aki teheti, az üljön bringára.
És tényleg nem szabad, még ilyenkor sem szabad elvitatni a sztrájkjogot.
Igaz, lejáratni sem lenne szabad, de már mindegy.
Csak éppen, ha mint ma is, több mint 2800 dolgozóból csak 45 sztrájkol, akkor tán mégsem olyan biztos, hogy jó az, ha ők 45-en meg tudják bénítani a fél országot.
Azon tűnődök, hogy előrébb lennénk-e, ha a sztrájktörvényt úgy módosítanák, hogy a vonatokat sztrájk alatt is el kellene indítani, csak utasok nélkül.
Mert annyival ugye előbbre lennénk, hogy akkor nem kéne másik fél nap arra, hogy a vonatok beérjenek a végállomásra és helyreálljon a menetrend.
Bár, ez nem jó, mert ha mondjuk a forgalomirányítók sztrájkolnak, akkor ugye az a poén, hogy nem irányítanak.
Akkor nincs mit tenni, itten vagyunk, mint egy hanyatt fordított teknős. Másban nem bízhatunk, mint hogy az a 45 megelégszik ennyivel és egy kis szórakozás után engedi, hogy visszaforduljunk.
Gáz ez, nagy gáz.
Tessenek minél többen összefogni és együtt, eg autóval bejárni a munkahelyre és persze aki teheti, az üljön bringára.
És tényleg nem szabad, még ilyenkor sem szabad elvitatni a sztrájkjogot.
Igaz, lejáratni sem lenne szabad, de már mindegy.
4 Comments:
At 8:03 du., Névtelen said…
Tudod, az a baj, hogy ez a sztrájk a mi párfős cégünknél úgy 150.000 Ft árbevétel kiesést jelent. (6 ember nem jött dolgozni...). Mennyi lehet ez országosan? (megsúgom: a nemzeti jövedelem fél százaléka, úgy 50 km autópálya ára) De az én adómra minden ingyenélő igényt tart, többek között a ma sztrájkolók mindegyikét az én befizetéseimből támogatják... Akkor nem az lenne a minimum, hogy engem hagynak dolgozni???
Legyen sztrájkjog, de legyen rend és fegyelem, különben vissza fogom sírni Rákosit...
At 8:16 du., Brünnhilde sziklája said…
Nekem teljesen az jön le, hogy a vdszsz-nél Glaskó abszolut kiskirályi poziciót épített ki magának és úgy használja a szakszervezetet meg a sztrájkjogot, ahogy éppen neki tetszik. Ezt bizony a vdszsz tagságának kell megoldani, mégpedig úgy, hogy vagy elhajtják a főtitkárukat, vagy átmennek olyan szakszervezetekbe, ahol valóban csak akkor hirdetnek sztrájkot, ha a munkavállalói érdekek így kívánják.
At 6:23 de., Névtelen said…
Értem az indulatot,ezer százalékig jogos.
De! Rákosit ne!
At 11:56 du., VacskaMati said…
Nekem most kicsit mason durrant el az agyam.
Angyalfoldon lakom (bar Ujpesten szulettem es ujpestinek vallom magam halalomig:) ), forgalmas foutvonalat keresztezo viszonylag normalis forgalmu utcaban. Csak neztem, neztem, meg hallgattam, meg szagoltam, hogy hogy megszaporodtak az autok - amikben kizarolag a sofor ult! -, hogy hizott a dugo.
Es azon gondolkodtam, hogy elmehet mindenki a sunyiba, aki pozicioban van, es nem azon tori magat, hogy legyen egy normalis, hatekony, jol szervezett tomegkozlekedesunk, korszeru jarmuvekkel, jol fizetett dolgozokkal. Ha ugyanis lenne egy ilyen, akkor szerintem tenyleg lehetne csokkenteni az autoforgalmat, nagyobb lenne a hajlandosag a P+R parkolok hasznalatara, vagy legalabbis lenne mire fol azt mondani, hogy tessek ezeket hasznalni.
Igy meg azon gondolkodtam, hogy merre vigyem setalni a 8 honapos lanyomat, hogy ne kapjunk azonnal szilikozistol kezdve tudolotyogesen at mindent.
Ertem en, hogy akkor nem fogyna a benzin es a koltsegvetesbe nem folyna be a benzin araba rejtett sok-sok adoforint, de szerintem a nagyszamu nepesseg egeszsege kicsit tobbet ernek, mint ez...
Neha Amszterdamrol almodom, ahol mindenki cajgazik, es aki autoval mereszkedik a belvarosba, azt szenne parkolodijazzak. Neha meg Seattle-rol, ahol pl. a varos koruli agglomeracioban kozlekedo buszt Seattle belvarosaban pillanatok alatt beterelik alagutba, a sofor hatramegy, felemeli az aramszedoket, es a busz foldalatti trolikent suhan tova.
Hehhh.... :)
Megjegyzés küldése
<< Home