Brünnhilde szikláján

Valló világ

2009/04/14

A meghekkelt Szent Grál

Életem egyik legszebb, legihletetteb Parsifal előadását hallottam mq (és pénteken), de erről majd később.
Olyasmi történt az előadáson, hogy majdnem leestem a székről.
Az I. felvonás gyönyörű, magasztos Grál felmutatási jelenetében elővették a Grált, és... és....
ÉS!!!!
A kelyhen ott volt egy korona formájú kupak vagy micsoda, rajta a ferde kereszttel.
Tényleg majdnem lefordultam a székről, nem lehetetett nem érteni, hogy a kehelyre ráapplikálták a Szent Korona sziluettjét.
Hát én még ilyet, soha, még szavam sincs rá, egyszerűen szemem-szám tátva maradt és azóta sem nagyon birtam összecsukni.
Megáll az eszem, de tényleg.
Ebben az Operaházban az egyik legkedvesebb, legártatlanabb vigoperában egy olasz zászlót letépnek a rúdjáról és visszaragasztják mint magyar zászlót (Szerelmi bájital). Máskor az énekes átrendezi a szerepét és a békés, jószivű polgáremberből bősz hordószonokot, kardot csókolgató népvezért csinál (Nürnbergi mesterdalnokok). Most meg ez. Meghekkelik a Parsifal Szent Grálját, és felmutatnak egy kelyhet, rajta a Szent Korona sziluettjével és a ferde kereszttel. A III. felvonásra egyébként leszedték róla, ott már csak a sima Szent Grál izzott fel.
Hol élek én, Istenem, hol, milyen emberek között??
Az előadásról magáról majd holnap irok, csodálatos zenei élmény volt, Polgár valami egészen katartikus Gurnemanzt énekelt, meg egyébként is, nagy kaland volt számomra ez a mai előadás.
De ezt a megkoronázott kelyhet ezt nem birom megemészteni, egyszerűen megfeküdte a gyomrom.

Címkék: ,

5 Comments:

  • At 9:35 du., Blogger Rowena Shepard said…

    Ezt vajon megint melyik észlény találta ki?

    Komolyan, már tököm tele van az ilyenekkel.

    Bár pl. nálunk, a soproni színházban meg Claudius, a galád trónbitorló állítólag Gyurcsány Ferencnek volt maszkírozva. Mert a Hamlet ugyebár erről szól, világos. Meg volt kordon is és hasonló hülyeségek. Ismerősök mesélték.

     
  • At 11:34 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Nem, itt nem ilyesmiről van szó. Perencz művészúr úgy gondolta, hogy neki joga van a szinpadon kifejezni ideológiai meggyőződését. Csináltatott valahogy egy koronát, és egyszerűen rátette a Grálra.
    Mint ahogy a Mesterdalnokok végén a kard megcsókolása is saját találmány. A nyakában Amfortasként és magánemberként is két lánc van: az egyiket hatalmas kereszt, a másikon egy birodalmi sas medál lóg.
    Kellett volna hallanod, tavaly nyáron voltam egy koncertjén. Olyan Hazám, hazám!-at énekelt, hogy a fal adta a másikat. Mintha valami népvezért hallottál volna, csak azért nem fulladt el a hangja a szenvedélytől, mert mégiscsak operaénekes, edzésben van.

     
  • At 9:27 du., Blogger Rowena Shepard said…

    Akkor megnyugodtam, nem a rendező őrült meg :D

    De miért tűrik ezt?

     
  • At 7:40 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Állitólag az ügyelő irt egy feljegyzést és fegyelmi várható a dologból. Kiváncsi vagyok, mi sül ki belőle. Azért nem mindennapos eset, hogy meghekkelnek egy húsvét hétfői Lohengring.

     
  • At 1:23 du., Blogger Rowena Shepard said…

    Ráfér. :D

    Csezmeg, miért él vissza vele, hogy csak ő bírja normálisan elénekelni Amfortast?

     

Megjegyzés küldése

<< Home