Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/05/17

:-)) Jóestét!
A mai nap totál csőd. Sőt, visszamenőlegesen is, mert az a cég, amelyet múlt szerdán, a konferencián találtam, hat éve egyszer már át akarta ejteni a főnököm. Nem csak a világ kicsi, hanem az üzleti világ is. Ez van.

Viszont, kezdünk fesztiválországgá alakulni :-))))
Vegyétek elő a naptárakat, és tessék jegyezni:
Bodzavirág Ünnepe, Vál, május 29.
VI. Karcagi Birkafőző Verseny, június 26.
A karcagi birkapörkölt receptjével hamarosan megörvendeztetlek benneteket, de a hétvégén annyit ettem, hogy most nem bírok többet, még virtuálisan se :-/

Amúgy is vitatkozós hangulatomban vagyok, még mindíg nem hevertem ki a múlt hetet.
A HVG-ben olvastam Pete Péter Gagyi című cikkét.
Nem mondom én, hogy nincs igazság abban, amit ír:
"Azt, hogy a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet - csakúgy, mint jó néhány már korábban bedőlt ingatlanbefektetést kínáló szövetkezet - gagyi, csak az nem látta, aki nem akarta látni. Jó, nem mindenki pénzügyi szakember, de én sem vagyok aranyműves; az ingatlanhasznosítók ajánlatának körülményei semmivel sem voltak kevésbé gyanúsak, még egy laikus számára sem, mint az én gagyizóm kondíciói. Emlékeznek, ugye, amikor ingatlanszövetkezetek öles hirdetésekben kínálták magukat, húsz százalékot is jóval meghaladó „garantált" hozamokat ígérve akkor, amikor az államkötvényekre alig több mint hat százalékot fizettek, a bankbetétekre meg még kevesebbet adtak. Háromszoros hozamkülönbség azonos befektetési biztonság mellett egyszerűen nem alakulhat ki..."

Csakhát, ugyebár, lenne itt egy állami (azaz adófizetői) pénzekből fenntartott intézmény, aminek az lenne a dolga, hogy a pénzpiacot felügyelje. Ha valami visszáságot tapasztal, akkor azt jeleznie kellene/kellett volna. Sőt, az istenadta, még jogszabályalkotásra és/vagy -módosításra is tehet javaslatot, ha valami egészen új, eddig még soha nem tapasztalt pénzpiaci csalfaságra bukkan.
Szóval: addig, amíg a pénzéhes állampolgár, a mohó állampolgár, a balfasz állampolgár hagyta magát kifosztatni a baumagos svihákok által, micsinált a PéSzáF????
Felügyelte a pénzpiacot? Jelezte a jogszabályalkotóknak hogy olyasmi történik és olyan szférákban, ahova neki nincs jogosultsága bekukkantani, úgyhogy tessenek szíveslenni módosítani a pénzügyi törvényi feltételeken??
Hát kérem, még próbálkozása sem volt a PéSzÁF-nak. Ült szépen a babérjain, és tiszta erőből, kiemelkedő szorgalommal, négy éven keresztül hagyta kifejlődni a K&H botrányt. Merthogy ott sem vette észre a csírázó balhét.
Úgyhogy, tisztelt P.P. nem kéne tán annyira mosdatni azt a szerecsent, még akkor se, ha az állampolgári mohóság hajlamos elhinni a háromszoros hozamot.
Merthogy adót azért fizet, amiből az állam költ többek között a pénpiaci biztonságra is. Nem is keveset.

A HVG-ből (persze, csak ha még nem unjátok) olvassátok még el Pintér Sándor ex-belügyminiszter üzleti életrajzát