Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/08/06

:-)) Szépjónapot!
Az éjjel nem működött a blogspot, a Fórumba írtam, csak most tudom idemásolni.
Amúgy, tényleg nagyon kilehetek, reggel elaludtam. Emlékszem pedig hogy valahol, nagyon messze, talán a harmadik szomszédban vagy Rijekában, esetleg az Antarktiszon csörgött egy vekker, újra csörgött, nagyon erőszakosan, de valaghogy iszonyú messze volt tőlem.
Reggel nyolckor ébredtem. Még egy kis pirosítót sem mertem feltenni, az csak még jobban kiemelné a karikás szemem meg a hullasápadtságom.
Ez van.
Holnapra szebb leszek.
És most a tegnapi jegyzet, haspókoknak :-))

:-)) Szépjóestét!

Nincs az a kifacsart citrom, amiből pár cseppet ne lehetne még kicsavarni.
A másodállásból jövet beugrottam a teckóba sajtért, felvágottért, ilyesmiért.
Holnap ugyanis jön a hugom. Ő azt hiszi hogy egész hétvégén dolgozni fogunk, nem tudja, hogy két héttel ezelőtt mindent megcsináltam.
Hihihi.
Azt fogom neki mondani, hogy útfelbontás miatt nem tudunk a megszokott busszal menni, többet kell utazni. Amig kiviszem a kutyát, megcsináltatom vele a szendvicseket és a salátát, csak éppen nem munka közben fogjuk megenni, hanem az állatkertben. Nagyon régóta szeretné már megnézni, hát most itt az alkalom.
Aztán vagy Közlekedési Múzeum, vagy plakátkiállítás, majd eldől. Estére Lánchíd, sikló, Vár.

Vettem negyven deka Anikó sajtot, centis kockákra vágtam, jó bőven megszórtam provance fűszerkeverékkel. Egy gerezd zúzott fokhagymát kikevertem egy deci csípős olajjal (sima olívaolaj, csak vagy három hónapja ázik benne pár száraz, tűvel megszurkált macskapöcs-paprika). Ezt a fűszeres sajtot leglább három napig érlelni kell a hűtőben, naponta kétsze megforgatni. ha marad belőle (minden forgatásnál bekapok pár kockát), isteni vacsora lesz szombaton, pirítóssal és pardicsommal.
A maradék fűszeres olaj pedig pont jó lesz a vasárnapi paradicsomsalátára.
vettem gyönyörű cukkinit is, pénteken félcentis szeletekre vágom, a bordázott aljú öntöttvas serpenyőmben mind a két oldalát megsütöm úgy, hogy a bordák guszta kis kockákat süssenek bele. Holnap reggel kiszaladok a piacra és veszek csirkemellet. Felszeletelem, bekenem egy kanál olívaolaj, mokkacukornyi mustár, csipet curry és frissen őrölt bors keverékével. Teszek rá egy ágacska a rozmaringot és feltekerem, fóliába csomagolom. Estére kiveszem belőle a rozmaringot és megsütöm a cukkini mellé.

Volt egy ízetlen sárgadinnyém, azt felkockáztam, hozzávagdostam pár túlérett szilvát, néhány éretlen sárgabarackot és túl kemény nektarint. Leheletnyi curryt szórtam rá, pár kanál mézet, egy citrom levét és megloccsantottam vörös borral. Ezekből az ízetlen gyümölcsökből holnapra olyan, de olyan finom gyümölcssaláta lesz, hogy ihaj.

őszintén bevallom, legalább olyan fontos most magamnak ez a hétége, mint amennyire szeretném meglepni a húgomat.
Nagyon, de tényleg nagyon fáradt vagyok.
Jó lesz egy laza hétvégén kicsit túristát játszani itthon, könnyű kis kajákat összedobni, beszélgetni, sétálgatni.
Rettenetesen kivagyok.