Brünnhilde szikláján

Valló világ

2005/06/10

MEGVAN A MATEK SZIGORLATOM!!!!!!


Tényleg megvan!

Fanfár és virágeső azért nincs, mert anyira ki vagyok merülve, hogy még örülni sem tudok.
igazság szerint még fel sem fogtam - ráadásul az indexem sem volt nálam (beíratás alatt van és nem lett kész) úgyhogy még ott sem tudom elolvasni, hogy tényleg megvan.

az írásbeli -ahogy azt előre sejtettem- nagyon rosszul sikerült. Ezek az emeletes statisztikai törtek nekem nagyon nem mennek, de azért kegyelemből engedtek szigorlatozni.
Már ez siker, bár megmondta a tanár, ha rossz lesz a szigorlatom, akkor ezt a vizsgát is ismételnem kell.
Belementem, rényleg tanultam és bár felkészültnek nem éreztem magam, de bíztam a memóriámban - és a szerencsémben.
Nos, ez utóbbi elhagyott - kifogtam a legkevésbé kívánt tételeket:
A tétel: primitív függvények, integrálási szaáblyok, alapintegrálok, parciális integrálás, integrálás helyettesítéssel.
B tétel: feltételes valószínűség, szorzási szabály, Bayes tétel, események függetlensége.
Pont azok, amiket annyira nem tudtam, hogy -kényszerből- szó szerint bevágtam őket.
Olyan is volt a teljesítményem: írtam mint a gép és olvastam mint a gép. Mintha az agyamban lenne egy elmosódott és hiányos fénymásolat, én meg szótagolva, akadozva felolvasnám.
Nagyon rosszul nem csinálhattam, mert a tanár bólogatott, kezdett partnerként kezelni.
Annyira, hogy belekérdezett.

Sajnálom, hogy csalódást kellett neki okoznom. Már vagy 15-en vizsgáztak előttem, mindenkié kettes volt - az enyém is az lett.
Az a helyzet, hogy ha olyan tételt fogok ki amit értek is, abból -ennyi segítség és jóindulat mellett- simán vizsgáztam volna jelesre. Vizuális típus vagyok, azok a dolgok amiket táblázatba lehet rendezni és mindenféle titokzatos sorminták (algoritmusok) alapján keresztbe-kasul szorozni, osztani, azok mennek - illetve mentek volna, de nem olyat adtak.

Szóval, lényeg a lényeg: nem fogom a szerencsére, nem fogom a hidegfrontra, nem kenem a tanárra: bele kell nyugodnom, hogy a buta-de-szorgalmas emberek halmazába tartozom. Nem olyan rossz besorolás az.

Holnap majd nyilván örülni is tudok majd, csak most nagyon fáradt vagyok és kiégett.