Brünnhilde szikláján

Valló világ

2005/11/09

:-)) Szépjóestét!
Akkor most -hogy végre túl vagyok rajta- elmesélem, milyen nálam a
fregoliszerelés.
Nem egy egyszerű akció, az biztos.
Utálok a lakásban szárítani, utálom a kinyitható fregolit kerülgetni, utálom hogy
az egyébként sem a legkifogástalanabb állapotban lévő lakásom úgy néz ki a
száradó ruháktól mint ahova éppen költöznek - vagy ahonnan éppen
költöznek. Szóval az eresz alá fel van csavarozva egy felhúzható fregoli, ott
télen-nyáron lehet szárítani - hacsak nincs nagyon hideg vagy vastag köd.
Egy baja van csak ennek a rendszernek - évente legalább egyszer leszakad.
Bár, mióta nagy utánajárások árán rájöttem, hogy
a.) milyen fregoli-görgőt kell venni (műanyagot semmiképpen, de kézzel
hajlítható, vékony aluminiumot sem szabad!! Horganyzott acélgörgő, az igen,
azt már érdemes hazavinni! Idejét sem tudom mikor cseréltem utoljára -
korántsem mindegy, hogy milyen gyakran kell kicsavarni a régit és a kitágult
lukban tiplit cserélve becsavarni az újat. )
b.) milyen felhúzó-zsinórt kell venni (merev műszálasat semmiképpen, legjobb
a laza sodratú pamut, de még annál is jobb ha műselyem szálakból készült
'harisnyába' van bújtatva a kötél).
c.) milyen szárítókötelet kell venni (pamutot semmiképpen, de műanyagot se!!
Csak a fémsodratos, műanyag bevonatos szárítókötél a tartós, nálam már
több mint két éve működik - korántsem mindegy, hogy milyen gyakran kell
átfűzni.)
Szóval nálam már többé-kevésbé beállt a rendszer, de azért néha mégiscsak
reparálni kell ezt-azt.
Ezúttal a felfüggesztő kötél szakadt el. Nem a felhúzó, hanem az, ami a fregoli
négy sarkához van kötve.
Tökmindegy.
Lényeg a lényeg, régi építésű, magas lakásban lakom, aminek az eresze is
magas, kábé 4-4,2 méter. Pontosan nem tudom, egyszer megmérték hogy jó
létrát tudjak venni, de valami nem passzolt, mert a létra bizony rövid lett. 7
fokú, háromrészes létra, az a fajta, amit A betű alakban festőlétrának is ki
lehet nyitni és a harmadik elemet feltolni, hogy kicsit magasabb legyen. Nem
sok hiányzik ahhoz hogy tökéletes legyen, csak kábé 15 centi. Nem az én
hibám, a méregdrága, professzionálisnak mondott létra 20 centivel rövidebb,
mint ami rá volt irva. A jó édes anyját a forgalmazónak (Praktiker, vagy 4 éve),
mert ráadásul ha akartam volna sem tudtam volna hosszabbra cserélni.
Ugyanis a boltban nem volt 8 fokú. Majd' 3 méter hosszú létrákat meg
messziről cipelni, buszon, villamoson, mit ne mondjak, még akkor se, ha
egyébként szuper könnyű aluminiumról van szó.
Tehát kábé 10-15 centi hiányzik ahhoz, hogy én kényelmesen és -viszonylag-
biztonságban babrálhassak a fregolimmal.
A hiányzó pár centit a lábak alá helyezett téglával, a hátizmaim erőteljes
nyújtásával, a létra legtetején lábujjhegyre állással továbbá némi
káromkodással szoktam kipótolni.
A megfelelő létrán és az akaraterőn kívül a fregoli szereléséhez kell még egy
kupica unikum is. Ahogy a létráról lejövök, az átélt sokkot azonnal egy jó
hosszú, majd két rövidebb korttyal szoktam semlegesíteni. Az évek folyamán
itt is sokat finomodott a módszerem.
Mert ugye az unikum hidegen jó, tehát hűtőszekrényben kell tartani.
Én viszont a létra összecsukása után -az idegösszeroppanás megelőzése
céljából- azonnal hozzá kell jussak a gyógyhatású készítményhez, egyetlen
másodperc késlekedést nem bírok elviselni különben kitör rajtam a sikítóroham. Ha viszont szerelés előtt kitöltöm az unikumot, akkor mire végzek, megmelegszik.
hm. Hmhm.
Mit kell csinálni, na mit???
Fogadjunk, hogy senki sem találja ki!!! :-)))
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hát előre ki kell tölteni az unikumot és pohárban betenni a hűtőbe!!!
Bezonyám!!!
Így a sikítórohamom rögtön pohárba fojthatom, a jótékony gyógynövény-
esszencia a másodperc töredéke alatt kifejti hatását. A tupírozott idegeim
kisimulnak, a pipiskedéstől remegő lábaim megnyugszanak, a görcsbe rándult
vállaim ellazulnak, a tériszonytól háborgó gyomrom lecsillapszik.

Csak az a baj, hogy a lázadozó szivem miatt mostanában lemondtam még az
unikumról is, egyáltalán nincs itthon :-((
Egy összelottyadt rongycsomó vagyok - viszont működik a fregolim.
Phúúúúú.

1 Comments:

  • At 5:28 du., Anonymous Névtelen said…

    Szia!
    Ne haragudj a zavarásért, de van egy kis gondom...
    Minden alkatrész megvan a fregoli szereléshez (még az Unicum is), de sajna nem jövök rá, hogyan is kéne összerakni. Melyik csigán melyik kötelet kell áthúzni, melyik kötelet hogyan és hova kell kötni.
    Ha nem nagy kérés, akkor légyszi írd le nekem röviden, akár egy rajz is sokat segíthet. Előre is köszi:
    Teve ( gentlemanus@gmail.com )

     

Megjegyzés küldése

<< Home