Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/04/12

:-) Szépjóestét!
A jövő héten lesz egy rövid nőgyógyászati műtétem, de ettől és egy enyhe
vashiánytól eltekintve egészséges vagyok, minden leletem jó. A doki írt fel
vasat és felajánlotta, hogy már holnap feküdjek be. Én ettől nagyon
megijedtem, tényleg nagyon gyengének érzem magam, ha nem sürgős, ha
nem életmentésről van szó, akkor azért pár dolgot még megcsinálnék előtte.
Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem bízok benne, olyan érzésem van,
mintha csak pontgyűjtés vagy bélelt boriték miatt akarna műteni.
Rákszűréshez lehet szövetmintát vagdosás és kaparás nélkül is levenni,
miért altattassam magam, ha nem feltétlenül muszáj? Szóval rendesen be
vagyok gyulladva, egyáltalán nem győzött meg a beavatkozás
szükségességéről.
A barátnőim szerint semmiség az egész, nyugodtan csináltassam meg.
A tököm tele van ezzel az egész kuplerájjal, mert ha nem azt látnám, hogy az
állami kórházban magánrendelést folytat, ha nem azt látnám, hogy az állam
diagnosztikai berendezésein magánbetegeket vizsgáltat, ha nem érezném,
hogy engem is magánbetegének akar átirányítani, ha biztos lehetnék benne,
hogy valóban csak olyan beavatkozást csinálnak meg rajtam amire nekem
szükségem van, ha nem érezném, hogy ha nem fizetek külön akkor jól
megnézhetem magam, nem hezitálnék ennyit. De pont fordítva, azt érzem,
hogy ha már belekerültem egy rutinba, akkor végigcsinálnak rajtam mindent,
ha kell az nékem, ha nem.
Összerohadhatna ez az egész kóceráj, amit magyar egészségügynek
neveznek.

Más:
valaki összefoglalná nekem röviden, hogy mitől került az összeomlás szélére
a költségvetés és hogyan került Bod Péter Ákos a képbe? És hol van
Mikola? (Bár ez utóbbi tán nem is érdekel annyira)
Muszáj lefeküdnöm, nagyon elfárasztott a mai nap.

4 Comments:

  • At 12:37 de., Anonymous Névtelen said…

    Ha jól vettem le a híreket - bár nem követem naprakészen - a költségvetés nem egyik napról a másikra került az összeomlás szélére, csak a kormány nem tette közzé a számokat a választások előtt, ahogy az törvényi kötelezettsége lett volna, hanem titkolódzott még már napig, hogy a választók boldog tudatlanságban voksolhassanak újra rájuk. Bod Péter Ákos úgy került a képbe, hogy mivel az MDF nem kívánja a miniszterelnöki székben Orbán Viktort látni, ám a Fidesz egymaga nem képes kormányt alakítani, Orbán lemondott a miniszterelnök-jelölti pozícióról, és meg nem erősített hírek szerint BPÁ-t javasolta az MDF-nek. Vele bukott Mikola is, hiszen az új miniszterelnök majd kiválasztja a saját helyettesét.

     
  • At 9:01 de., Anonymous Névtelen said…

    Olvasgatom az írásaid, néha a hajam égnek áll a véleményedtől, dehát szíved joga így gondolkodni, Bolgár Györgyöt is szívesen hallgatom néha, olyan vicces.
    Viszont amit most a dokidról írsz, az szíven ütött. Hogy a fenébe lehet, hogy ha ennyire nem bízol benne, meg a leírtaknak megfelelő etikátlan dolgokat művel, akkor te mégis nála vagy? Szabad orvosválasztás van, persze nagyon jó és egyszerű dolog nyavalyogni, milyen szar a rendszer, kell a boríték stb. Esetleg körbe kellene érdeklődni, vajon hol van egy rendes orvos? Épp az ilyen betegek, mint te is, tartjátok fenn ezt a rendszert, amit aztán szídtok állandóan.

     
  • At 9:08 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Kösz, legalább Mikolától megszabadultunk. Igaz, szerintem ha nyernek, Orbán is megszabadult volna tőle valahogy.
    Bodnak meg hogy nincs annyi esze, hogy nem hagyja a nevét egy ilyen ügyben meghurcolni?
    Azt sem tartom kizártnak, hogy hamarosan hosszan tartó ütemes tapssal és "Szép volt Viktor!!" skandálással búcsúztathatjuk azt a a politikus, aki a legtöbb lehetőséget kapta és a legkevesebbet hozta ki belőlük. Ezen még az sem szépít, hogy az elbaltázott lehetőségei egy részét magának kaparta ki.
    Kár érte, de aki ilyen Torgyán meg Hende meg Mikola féléket szabadít a nyakunkra, az megérdemli a bukást.

     
  • At 9:25 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Kedves Anonymus, az említett orvos nem a 'dokim'. Egyszerűen csak ő rendelt abban a kórházban, ami a legközelebb van hozzám és ahova elmentem, amikor fájdalmaim voltak. Mint ahogy abban a kórházban végeztetem a szükséges rutinvizgálatokat is, mindig éppen azzal, aki akkor rendel, amikor én ráérek vizsgálatokra menni. A problémámat pont az okozza, hogy ha egyszer egy kórházba mentem és nem a magánrendelésére, akkor miért akar velem magánbetegként bánni és miért akar rábeszélni egy olyan beavatkozásra, aminek a szükségességét nem indokolta meg. Pont hogy nem szidom, hanem nagy valószínűséggel keresek egy másik orvost és nem fogok hozzá többet menni. Ami az én esetemben azt is jelenti, hgoy egy másik kórházat is kell találnom, mert igenis, azért fizetem a biztosítást, hogy ne kellessen extra pénzeket kiadnom olyan rutinellenőrzésekre, mint pl a méhnyakrák-szűrés. Az olyan beavatkozásoknál, amikre nem vonatkozik a társadalombiztosítás (például bizonyos szájsebészeti műtétek) szó nélkül mentem magánrendelőbe és fizettem ott, helyben a számlát. De a nőgyógyászati gondozásomért már megfizettem, hát nem hagyom magamat csak azért kikaparni, mert ezzel kereshetek egy orvosnak pár tízezer forintot.

     

Megjegyzés küldése

<< Home