Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/09/26

Kultúrális ajánlónk következik:
Ma 61 éve, 1945. szeptember 26-án halt meg Bartók Béla.
Erre az évfordulóra az Operaház három Bartók darabot újított fel és tűzött egy estén szinpadra; a Fából faragott királyfit, a Csodálatos mandarint és a Kékszakállú herceg várát.
Én tavasszal láttam az előadást és el voltam tőle ragadtatva. A barátnőimnek is megígértem, hogy elviszem őket rá, be is tartottam a szavam, péntekre megvettem jegyeket.
Nos, ha valaki szeretné megnézni, akkor siessen, mert ez a pénteki előadás lesz az idén az utolsó, a Három Bartók lekerül a műsorról. Nyilván nem végleg, de így egyben biztos nem szerepel többet. A Fából faragottra gyermekeket is el lehet vinni, az a darab az első. Azt már nem javaslom, hogy a Mandarinra és a Kékszakállúra is ott maradjon a gyerkőc, azok már sötét, drámai darabok - de nagyon jók. És nagyon közönségbarát rendezések, semmi elvontság, nagyképű művészieskedés nincs bennük.