Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/03/08

TarararaaaaaAAAAmMMMMMM!!
TtarraarraaAArrRRaaaAAAAMMMM!!!

Eredményhirdetés!!
Lezárult a "Milyen nyelvet tanuljon Brunnhilde?" című szavazás.
Örömmel jelentem, hogy a "Negyvenen túl már nem érdemes nyelvtanulásba fogni...." opcióra -mivel ez nem is szerepelt a válaszlehetőségek között- egyetlen szavazat sem érkezett.

A 7. és 8. helyet döntetlenben, egy-egy szavazattal a zulu és a magyar nyelv szerezte meg.
Lássuk, mit veszítek ha mégsem zulut kezdek tanulni:

Hm, elég sokat, szép hely, szerettem ott lenni. 15 éve még 200 afrikai vörös bivalyt is megadtak volna értem és bár azóta az értékem nyilván jócskán csökkent, egyszer majd még visszamegyek megnézni, hogy mi változott ott.

És íme, a magyar, ami a világ egyik legnehezebb nyelve, nem csoda hát, ha mások mellett én sem beszélem tökéletesen:


Két szavazattal a 6. helyet csípte el a kínai, mint a jövő nyelve:

Nem igazán bánom hogy ennyire hátul végzett mert ezt a klipet elnézve a jövő semmiben sem különbözik a jelentől, akkor meg minek?

A 4. és 5. hely is döntetlen, három-három szavazaton osztozik az orosz és a horvát.
Nézzük előbb a horvátot, csuda tudja, az valahogy közelebb áll a szívemhez:


És most az oroszt, azt állítólag mégiscsak tanultam volna, szégyellem is, hogy egyetlen szót sem értek belőle:


És már meg is érkeztünk a dobogósok közé!!
TarraraRRRaaaaAAAAMMMmmm!!!

Hat szavazattal bronzérmes a német, Wagner és Göthe nyelve. Mivel a németek jól beszélnek angolul, velük elég könnyen meg tudom magam értetni:


Az ezüstöt 11 szavazattal az angol felsőfok nyerte, nézzük, mit mulasztok:
katt ide! (a nyelvlecke kábé 3.50-kor kezdődik)

Éééééésssss!!!!
TarararrRRaaAAAAAAMMmmmmm!!!

A győztes 13 szavazattal a gallok nyelve, a kifinomultság és az elegancia, a szakács- és táncművészet, a forradalom, a szabadság, az egyenlőség és a testvériség nyelve lett. Annak a népnek a nyelve, akiknél tán csak mi, magyarok vagyunk hajlandóak kevesebb idegen szót tanulni. Jöjjön hát az aranyérmes, a francia:


Ősszel tehát befizetek egy fél éves, kábé 100-120 órás kezdő francia tanfolyamra.
Köszönöm a szavazatokat :-)

4 Comments:

  • At 2:49 du., Blogger Kinga said…

    Hat, rajtam nem mulott a dontes, en lelkesen nyomkodtam a franciat annyiszor, ahanyszor csak a zangol folzarkozott :D

    (Tudom, hogy jatek volt, de egyebkent sztem, ha mar tanulsz, akkor valami ujat kellene, mert angolul mar jol tudsz. Mondom: sztem. Ja, es tenyleg szexi, de meg mennyire az.)

     
  • At 5:44 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-DD héjj, csak nem azt akarod mondani, hogy többször is szavaztál?
    Bár angolul jobbna írok mint beszélek, az új nyelv egyébként egyetlen percig sem volt kérdéses, csak azon hezitálok, hogy német vagy francia. Még sok függ azon is, hogy melyikhez találok korrektebbnek látszó, közelebbi, szimpatikusabb nyelviskolát. De valahogy én is a francia felé hajlok, pusztán praktikus okokból; angolul + németül itthon elég sokan beszélnek, a francia egy picit egzotikusabbnak számít. És persze igen, szegény németek, ők rugalmasabbak, nyitottabbak, nem találkoztam még némettel, aki ne gagyogna pár szót angolul. Franciával viszont annál többel, még rosszabbak mint mi.

     
  • At 9:46 du., Anonymous Névtelen said…

    Göthe!!! Hát tényleg tanuljál inkább franciául. Bár ott sem egyszerű a helyesírás, sőt.

     
  • At 12:17 de., Blogger Kinga said…

    Nana, hogy tobbszor. Argus szemekkel figyeltem az angolt, nehogy lehagyja a franciat :D :D

    A franciak hiresek arrol - allitolag, meg a tapasztalataim szerint is, oszinten szolva -, hogy nem hajlandok mas nyelven megszolalni, csak a sajatjukon, meg ha tudnanak is.

    De igaz, ami igaz, kurva szexi nyelv, valszeg a rarakodott egyeb (tarsadalmi) kepzetek miatt is. Ugyhogy csak hajra!

     

Megjegyzés küldése

<< Home