Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/03/07

:-) Szépjóestét!
Ma végre elmentem a Nagycsarnokba, nagyon régóta meg akarom nézni az Ázsia boltot.
Mit ne mondjak, el vagyok ragadtatva - az Ázsia bolttól is és a Nagycsarnoktól is. Valóságos fűszerparadicsom az az alagsori bolt, tucatnyi féle marsala, curry, mindenféle távol- és közelkeleti, mediterrán, afrikai, dél-amerikai fűszerkeverékek és alapanyagok kaphatóak. Üvegtészta, csírák, rengeteg féle csili- meg szójaszósz, hmm, nyamm, beindult a fantáziám, remegő orrcimpával bóklásztam a polcok között. Valódi vaniliát is tartanak, egész kedvező árban adják. Jól bevásároltam, ész és tervezés nélkül, csak úgy találomra pakoltam a kosaram. A fagyasztott tengeri herkentyűknek tudtam csak ellenállni, kiolvadt volna mire hazaérek vele.
De nem csak az Ázsia bolt, a Nagycsarnok is remek hely. Nagyon szép és friss a húsárú, még füstölt-főtt nyelvet is láttam, azt azért nem mindenhol tartanak. Sajtot, kimért tejet és tűrót is lehet kapni, nem is drágán.
Az emelet pedig kifejezetten szórakoztató; az übergagyitól az igényes kézimunkáig minden, de tényleg minden kapható. Iszonyú giccses hímzések, szép gyöngyfűzések, afrikai ihletésű faragások, indiai füstölők sorakoznak a polcokon. És nagyon jól megfér egymás mellett matrjoska baba meg a gyerekkoromat idéző, fagyöngyökből fűzött zsiráf, amit alulról egy korong nyomkodásával lehetett táncoltatni. De békésen meg van egy kosárban a szovjet címerrel díszített rozsdamentes acél laposüveg és csikóbőrös kulacs is. Koronás címerrel, sőt, Nagymagyarország térképpel díszített porcelángyűszűt is találtam, esküszöm, saját szememmel láttam! De nem csak emiatt érdemes felmenni a galériára ám! A K2-es standon, egy lángossütő és egy lacikonyha között frissen csapolt Pilsner Urquell-t lehet kapni, bezonyám!! Gyönyörű, magas pohárban, lassan csapolva hogy éppen csak egy ujjnyi hab nőjön a tetején. Egész más íze van mint az üvegesnek, nagyon finom volt.
A földszinten aztán van még egy látnivaló; hátul, a piac végén van néhány üvegtárló amiben gyönyörűen preparált gombákat mutatnak be. Nagyon érdekes és tanulságos, most először láttam például ízletes kucsmagombát. Hatalmas, majd' 15 centi magas példány, hát így már értem, hogy miért javasolják ezt a gombafajtát tölteni - félökölnyi kalapja van, abba fér töltelék bőven. Azok az apró, 2-3 centis cseh kucsmagombák amiket én találni szoktam nem túl kiadósak - már az ízletes kucsmagombához képest legalábbis.

A gombavizsgálat természetesen itt is -mint mindenhol- ingyenes, szóval ha valaki kirándulás közben gombát talál, az nyugodtan szedje le és vigye be. Legfeljebb kidobatják vele, na bumm, nem történt semmi, csak tanult belőle, hogy legközelebb azt már nem érdemes szedni. Ha pedgi ehető gombát sikerül találnia, hát akkor olyan ízélményben lehet része, amit a termesztett gombáktól soha nem kaphat meg.
Szóval jó két órát bóklásztam a Nagycsarnokban, tetszett nagyon, szerintem a jövőben gyakrabban megfordulok majd ott.