Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/05/07

:-) Szépjóreggelt!
Megkaptam a rendőrség határozatát, amelyben a panaszomat elutasítják.
Nagyon szépen felsorolják a jogszabályokat, közigazgatási törvény, a rendőrségről szóló törvény, a rendőrség szolgálati szabályzatáról szóló BM rendelet és a rendőrségi fogdaszolgálat szabályozásával foglalkozó ORFK rendelet egyes paragrafusait, majdnem három oldalon keresztül.
Az egész levélből ez a két mondat a lényeg;

"Az Rtv. 34. par. (3) bekezdése értelmében az elővezetés törvényességének elrendeléséért az elrendelő a felelős."
(...)
"Továbbá egyéb kérdéseire tájékoztatom, hogy a rendőrség állománya jogalkalmazóként teljesíti feladatát, ebből adódóan jogszabály módosítását nem kezdeményezheti."

Mondjuk, egyetlen másodpercig sem vontam kétségbe, hogy a rendőrök jogszerűen (és hangsúlyozom, az esetemben emberségesen) jártak el, úgyhogy ezt a részét a dolognak tudomásul is veszem.
Egyébként abban is biztos vagyok, hogy az önkormányzattól is hasonló levelet fogok kapni, csak a jogszabályi hivatkozásokban lesz különbség.
Tehát, ha mindenki jogszerűen járt el, akkor a jogszabály rossz.
Tudtam én, hogy ebben az ügyben az országgyűlési képviselőnél kell kereskedni.
Kíváncsi vagyok, hogy ő mit lép. Jó lenne, ha az őszi ülésszakra benyújtana egy módosítási javaslatot, akkor úgy érezhetném, hogy egy normális országban élek. Vagy legalábbis normálisságra törekvőben - még ha nem is mindig sikerül, de legalább próbálkozunk, apránként majdcsak sikerül.

Egyébként komoly dilemmában vagyok, hogy a rendőrkapitánynak elküldjem-e a következő válasz e-mailt. Határozat ellen legfeljebb fellebbezni lehet (ez ellen még azt se, legalábbis nincs beleírva) és nem tudom, hogy egy ilyen hangú levél nem inkább bosszantaná-e.

Tisztelt Ezredes Úr!

2007. május 2-án kelt, **** számú határozatát megkaptam és az abban foglaltakat tudomásul veszem.
Megjegyzem, hogy egyetlen percig nem vontam kétségbe a rendőrség eljárásának jogszerűségét, az elővezetést végző rendőrök szakszerűségét és emberségét pedig igen nagyra értékeltem.
Mivel határozatából megtudhattam, hogy "...a rendőrség állománya jogalkalmazóként teljesíti feladatát, ebből adódóan jogszabály módosítását nem kezdeményezheti...." ezért a vonatkozó jogszabályok (elsősorban a Ket.) módosításának kezdeményezése érdekében az országgyűlési képviselőmhöz fordulok.
Köszönöm, hogy foglalkozott az ügyemmel!

Üdvözlettel:

brünnhilde

7 Comments:

  • At 10:27 de., Anonymous Névtelen said…

    Szerintem nem bosszantaná. Sőt, talán helyére is kerülhetnének a dolgok, mert ebben az esetben megérdemlik a rendőrök, hogy világossá tedd: nem velük van bajod.

     
  • At 10:54 de., Anonymous Névtelen said…

    Mi értelme lenne elküldeni ezt a levelet? Mit menne tőle előre az ügy, vagy a világ? Miért kellene a rendőröknek magyarázkodnod, győzködnöd őket, hogy nem velük van bajod, tájékoztatnod őket a további lépéseidről? Továbbra is az a véleményem, hogy egy jogászt kellene megkérdezned, vagy egy jogsegélyszolgálatot.

     
  • At 1:07 du., Blogger vivatprivat said…

    Ha én Rendőr lennék, mint ahogy nem vagyok az, akkor örülnék egy ilyennek. A saját életemben/munkahelyemen is örülök, ha visszajelzést kapok arról, mi is történik az ügyeimben. Azért ma még üde színfolt nálam, aki visszajelzésben nem csak a leszúrásig terjed, hanem...

     
  • At 3:12 du., Anonymous Névtelen said…

    Vargának van igaza. Nem megy előre tőle sem az ügy, sem a világ, csak egyszerűen jár nekik.

     
  • At 3:37 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Bennem nem is az van, hogy 'jár nekik', sokkal inkább arra gondolok, hogy ha majd véleményezniük kell (ha megkapják) a módosító javaslat szövegét, akkor ne az jusson az eszébe, hogy "na, ez a HüPi jól megkavarta a szart", hanem inkább örüljön annak, hogy a rendőreinek többet nem kell tanúnak behívott, negyvenes, kövérkés háziasszonyok tamponjait felleltározni.
    Mert azért akármerről is nézzük, a rendőrök is örülnének neki, ha a hozzám haosnlókat nem kéne "elhelyezniük".
    Szóval csak emiatt szeretnék nekik valamiféle visszajelzést küldeni.

     
  • At 5:09 du., Anonymous Névtelen said…

    drága!

    sztem is jelezz vissza, így tudni fogják mit gondolsz az ügyről, róluk... és tényleg normális országban nyugodtan lehet ilyen levelet is küldeni ügyintézve, nem kell benne b.meg -nek vagy panasznak lennie :)
    ez csak egy visszajelzés...

     
  • At 5:34 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Nno, köszönöm a tanácsokat, elküldtem a levelet.

     

Megjegyzés küldése

<< Home