Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/07/28

:-) Szépjóestét!
Hálistennek esik az eső.
Mondjuk, ha ezt tudom, a múlt héten mégiscsak megpucoltam volna a 30 ablakot. Mert ez már csak így van, már Mrs Murphy is megmondta, hogy amint befejezzük az ablakpucolást azonnal elered az eső.
De bánja a fene, csak hüljön kicsit a levegő és nőjön a gomba.
Mondom: NŐ-JÖN-A-GOM-BA!!
Teccik hallani?

Más:
A rádió hangtárából most hallgatom vissza a Walkürt. Az eredeti közvetítést munka közben hallgattam, hát az nem az igazi. A pösze, nagyhangú, hősködő Siegmundtól eltekintve gyönyörű előadás. Igaz, mióta a MüPa-ban hallottam Christian Franz finom, vígasztaló és nyugtató Wintersthürméjét, azóta én már minden Siegmundon fanyalgok - az egyszem Peter Hofmannt kivéve, mert ő azért örök szerelem marad.
Nem bírom tovább, összeesek a fáradtságtól, végem van.

4 Comments:

  • At 11:34 du., Anonymous Névtelen said…

    Teljesen egyetértek a Tannhäuserrel meg a Walkürrel kapcsolatban is. Az előbbit sajnos csak az I. felvonás 2. jelenetétől hallottam (a kezdés szép volt: a pásztorfiú és az angolkürt); utóbbit pedig én is csak aláfestésül egyéb teendőim közepette; kivéve a III. felvonás utolsó 40 percét, amit pedig nagyszerűnek találtam, különösen a karmester részéről.
    Wolfram jellegtelenül énekelt valóban (pedig állítólag sokak nagy kedvence ez a Trekel), Tannhäuser pedig a II. és a III. felvonás csúcspontjain szerintem bántóan túllihegve "hehegett", mintha ettől adódna hozzá a szükséges szenvedély... Számomra is Molnár A. az etalon. Kis kompenzáció: ma a Siegfried közvetítésének szünetében föltették vele a Római elbeszélést.
    A Siegmundot éneklő Wottrich karcos, piszkos (baritonszínű?) tenorját én sem bírtam; pláne, hogy a Tavaszi dalt (amúgy helyesen: Winterstürme, vagyis téli viharok: Winter+Sturm) úgy üvöltötte végig, mintha haragudna. Hát, Christian Franzéhoz képest fényévnyi távolság... nekem is ő jutott eszembe.
    Üdvözlettel: morgona

     
  • At 3:04 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Nekem ez a tegnapi Siegfried sem tetszett igazán. A III. felvonás előtt leadták a kovács dalt molnárral és sokkal fényesebb, rugalmasabb hangja van.
    Azt hallottad, hogy esetleg meg kell neki tanulni a Trisztánt németül? Merthogy esetleg, lehet műsorra kerül. Egészen felizgatott a hír :-))

     
  • At 5:03 du., Anonymous Névtelen said…

    Ühüm, az engem is!
    Ezek szerint Te is hallottad, amit én.
    Stephen Gould mint Siegfried azért nem rossz. Ellenben Linda Watson (Brünnhilde)az opera legutolsó hangját olyan alacsonyan énekelte, hogy ... iyen szörnyűt már rég hallottam. Pedig korábban komolyan azt hittem, csak a rossz nyelvek szurkálásának tudható be az az állítás, hogy Watsonnak nincs meg a magas cé-je.
    A III. felvonás viszont megint nagyon szépen volt felépítve; tetszett nagyon a Vándor-Siegfried párbeszéd és Brünnhilde ébredése is.
    Tényleg remek az a friss Gould-os videó a Siegfried utolsó jelenetével, amelyet föltettél a szinopszishoz.
    Abban a tévhitben éltem, hogy ma lesz Az istenek alkonya, de tévedtem, és holnap elutazom... azt már nem fogom hallani. Majd beszámolsz róla?
    Üdv: morgona

     
  • At 9:31 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Persze hogy be, de két hétig még fent van az egész a rádió hangtárában, bármikor meghallgathatod.

     

Megjegyzés küldése

<< Home