Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/10/01

:-) Szépjóestét!
Hát ez jólesett :-))
A derekam szétszakad, a hátsómhoz hozzánőtt a szék, a szemem kifolyik a sok monitornézéstől, de még így is nagyon nagy élmény volt.
Phzs hívta fel a figyelmem rá, hogy egy kedves operarajongó teljes terjedelmében felrakta a youtubra a berlini Staatsoper 2002-ben bemutatott Cosi fan tutte előadását. Valami elképesztően zseniális énekesekkel, különösen a Fiordiligi-t éneklő Dorothea Röschmann (barna parókában), a Guglielmo-t alakító Hanno Müller-Brachmann (térdig érő piros-lila pulcsiban) és a nyakkendős szarkeverő Don Alfonsot éneklő Roman Trokel bűvölt el. Meg a Despinát éneklő Daniela Brueral, a Dorabellát éneklő Katharina Kammerloher és a Ferrandot éneklő Werner Güra. Hangilag és zeneileg (Baremboim vezényel, hát naná, hogy zeneilegis hibátlan) úgy ahogy van, tökéletes ez az előadás és a rendezés ... hm, nyamm, pont az a fajta, amit én annyira imádok; következetesen kidolgozott karakterek, akik mindig csinálnak valamit a szinpadon, ami fontos ahhoz, hogy megértsük ami bennük történik és ahogy viszonyulnak a többi szereplőhöz és a világhoz.
Szinte már barokkosan részletgazdag a rendezés, egy pillanatra nem engedi lankadni a néző figyelmét.

És hogy mi ebből nagy kavarodásból a tanulság?
1. a nők addig nem tudják igazán élvezni a szexet, amig legalább egyszer úgy igazán félre nem kettyintenek - nem csak a partnerkapcsolatukból -sőt, elsősorban nem abból-, de a "kasztjukból" is.
2. a férfiak szinte kivétel nélkül mind nagy faszok, mert (és ha)
2.a. ezt a jogot -mármint a félrekefélését- maguknak tartják fenn,
2.b. kikényszerítik belőlünk, hogy mással vessük le a gátlásainkat és végül
2.c. még nekik áll feljebb.

Ez így elég sommásan hangzik, majd holnap azért árnyalok egy kicsit rajta, de most tényleg elfáradtam, három órás operát számítógépen végignézni, mit ne mondjak, nem csak szellemileg, de fizikailag is igénybevett - már úgy hátsó-ügyileg. Muszáj magam kinyújtóztatni.
Hanem, hogy ez a Mozart mekkora egy kópé volt!! A fene se gondolta volna, hogy ennyit tudott a nőkről.
Legyen itt néhány részlet.
Először egy tipp arra, hogy hogyan vessük le a gátlásainkat (illetve, hogy hogyan vetessék le velünk a gátlásainkat)

Aztán, hogyan legyünk vérbunkók mind a nőkhöz, mind a frissen beszerzett lyuksógorhoz.

És még egy, az egyik kedvenc részletem; a jó szex csodát tesz és tényleg szépít. Jah, és soha nem elég belőle:

Rendezte: Doris Dörrie.

7 Comments:

  • At 1:44 de., Blogger Kinga said…

    Egyetertek! :D (A pontokkal...)

    Valszeg arnyalni koll, ahogy irod is, de alapjaban veve...

    Foleg a mai tapasztalatom utan (nem kettyintosrol van szo) ;)

     
  • At 7:12 du., Blogger phzs said…

    Na, milyen jót ajánlottam????

     
  • At 11:41 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    nagyon jót :-DD
    Még, még ilyeneket, légyszíves!!!

     
  • At 6:07 du., Blogger phzs said…

    Akkor az előző fordítottját:

    http://www.youtube.com/watch?v=kM3_sEI8VvI

    Különös tekintettel Guglielmo-ra (Luca Pisaroni)

     
  • At 10:10 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Wow!!
    Ez a Pisaroni olasz vagy holland?? Bár végülis mindegy, ha nem magyar, bármi lehet.
    Ez sem rossz egy figarónak
    Egy okkal több, hogy Hollandiába vágyjak :-))
    Almaviva mint főnök, Susanna mint titkárnő, Cherubino mint szerelőinas :-)) Imádnivaló.
    Basszus, ehhez képest mi még mindig ott tartunk, hogy a szobalány a fejére borítja az alsószoknyáját és átnégykézlábazik a szinpad egyik sarkából a másikba, mert az hű de vicces.

    Csak arra szabadna operarendezést bízni aki egyrészt imádja a zenét másrészt van mondanivalója a világról és ezt a kettőt össze is tudja kapcsolni. A három dolog és kapcsolatban van, ha bármelyik hiányzik, unalmas litty-lötty vagy félresikerült koppintás lesz az egész darab.

     
  • At 7:30 du., Blogger phzs said…

    Olasz a drága.
    Luca Pisaroni grew up in Verdi’s hometown Busseto,Parma and received his musical education at the Conservatorio Giuseppe Verdi in Milan, in Buenos Aires and New York.

    He made his professional debut as Figaro (Le Nozze di Figaro) in Klagenfurt in 2001 and the same year was awarded the Vienna State Opera’s Eberhard-Wächter-Medal as “Newcomer of the Season”. Since his successful Salzburg debut with Haydn’s Nelson Mass at the Whitsun Festival in 2002, he has appeared at the summer festival each season in roles such as Masetto (Don Giovanni), Publio (La Clemenza di Tito) with the Vienna Philharmonic under Nikolaus Harnoncourt, Douglas D’Angus in Rossini’s La Donna Del Lago under the baton of Marcello Viotti and Hercules in Gluck’s Alceste under Ivor Bolton.

    Mr. Pisaroni regularly performs with the leading opera companies in Europe and North America. Recent appearances include Colline (La Bohème) and Leporello (Don Giovanni) at the Opéra Bastille in a production by Michael Haneke, Figaro at the MET and the Théâtre des Champs-Elysées, Melisso (Alcina) at the Opéra Bastille, Guglielmo (Così fan tutte) for Glyndebourne, Alidoro (La Cenerentola) in Santiago de Chile, Achilla in Händel’s Giulio Cesare for Opera Colorado, Publio at the MET and for the Festivals of Aix-en-Provence and Salzburg, Leporello and Colline at the Teatro Real in Madrid and Papageno (Die Zauberflöte) at the Théâtre des Champs-Elysées.

    In concert, Mr. Pisaroni has sung Zebul in Händel’s Jephtha with the Berlin Philharmonic under Nikolaus Harnoncourt, M. Haydn’s Requiem in C minor under Ivor Bolton and Mozart’s Mass in C Minor under Mark Minkowski at the Salzburg Festival. Furthermore, Piccinni’s Iphigénie en Tauride with the Orchestre National de France and Mozart’s Coronation Mass at the Théâtre des Champs-Elysées and Vivaldi’s Orlando Furioso in Toulouse and Brussels, both with Jean-Christophe Spinosi and his Ensemble Matheus.

    Last summer, he was invited by James Levine to sing Leporello with the Boston Symphony Orchestra in a concert performance of Don Giovanni at the Tanglewood Festival.

    És még egyszer:
    http://www.youtube.com/watch?v=kk_sfIkdZAE

     
  • At 12:04 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-) Én is megkerestem a honlapját, ki sem bírtam volna, ha nem káderezhetem le azonnal :-)) hasonló szép sikereket kívánok neki mint amiket eddig elért. hangilag és szinészileg is egész kiváló a pasi, mindamellett, hogy észbontóan gyönyörű,

    Ez a Cosi is szép, tetszenek a stilizált díszletek, de azt hiszem, nekem az a hippis rendezés lesz ezentúl az etalon.
    Nagyon bejött ez a szexuális forradalom vonal, ahogy a nők levetkőzik a beléjük nevelt tartózkodásukat és a két jóképű hippivel nősténnyé változnak. Nagyon szíven talált engem az a koncepció.

     

Megjegyzés küldése

<< Home