:-) Szépjóestét!
jajdelyó, vége a hétnek!!
Vé-ge-a-hét-nek!!! :-))
Munka után azért még bementem egy kicsit gyakorolni, mit ne mondjak, a gép nem ismerte fel a flash-drivomat, feltöltés nuku, mire innen-onnan összebogarásztam pár mintafeladatot már zárt is a számítógépterem. Ez van. Hétfőn délután megpróbálok kicsit hamarabb elkérezkedni. Ha meg tudok csinálni egyben egy példát, akkor szerdán nekimegyek a vizsgának, ha nem, akkor várok még egy konzultációra.
Este megnéztük a Good Night, and Good Luck-ot. Kicsit meglepődtem, én valamiféle dokumentarista politikai thrillerre számítottam. Ehhez képest meglepően visszafogott alkotás, a másfél óra jószerivel egy stúdióban játszódik, senkiből sem válik hős. Nem rossz a film, csak valamivel több történelmi ismeret kéne hozzá, mint ami nekem van az ötvenes évek amerikájáról. McCarthy nevét természetesen ismerem, az akkori amerika kommunista ellenes paranoiájáról is tudok.
Ami nagyon tetszett az az, hogy a rendező képes volt fenntartani a feszültséget úgy, hogy csak az egyik oldalt, a szenátorral szembeszálló újságírókat mutatta be. És amin őszintén meglepődtem, hogy az alkotók jól észrevehetően megbíztak a nézőben. Apró kis részletekből, történetszilánkokból, éppen csak megvillantott magánéleti jelenetekből kell összeraknunk a sztorit. (Én mondjuk kifejezetten szeretem, ha nem rágnak a számba egy történetet).
A film fekete-fehér, kissé 'imbolygósan' van fényképezve, ettől -és a beleapplikált korabeli híradó részletektől- valóban dokumentarista hatása van, de ezen a szitán átlátok. Ami szintén nem baj, értem én, olyan játékfilmet akartak nekem csinálni, amit dokumentumfilmnek érzékelek. Tényleg többet kéne tudnom arról az időről ahhoz, hogy eldönthessem mennyi igazság van benne.
Még egy óriási meglepetés ért, a film végén kiderült, hogy rendező-színész-forgatókönyvíró Clooney csak ürügynek használta McCarthy történetét, a film igazi üzenete a mának szól. Mégpedig az az üzenet, hogy csak a hitelesen tájékoztató, oktató, informáló televízió az igazi. A puszta szórakoztatás, a fecsegés, a problémák bemutatását megkerülő televíziózás a szakma halálát jelenti.
Ez a befejezés úgy ért, mintha leöntöttek volna egy vödör vízzel.
igaz, nem tudom miért, hisz mindig azon nyavalygok, hogy a mai filmkészítőknek nincs mondanivalójuk a világról.
Hát George Clooneynak úgy látszik van, és ezt az üzenetet el is juttatja a nézőhöz.
Más:
iszonyú csúszós az út, hazafelé jövet a barátnőm esett egy hatalmasat. Máma a másodikat, az elsőt délután, akkor az oldalát ütötte meg, most a csuklóját fájlalja. Remélem nem törte el. Nagyon kell vigyázni, reggelre minden tükörjég lesz, csak az menjen ki akinek feltétlenül muszáj - és az is csak jó, kényelmes, nem csúszós talpú cipőben ami tartja a bokáját. A barátnőm eséseit is az okozta, hogy most nagyon sportosnak akar feltűnni és túrabakancsban jár. Csak hát a túrabakancs durva terepre van kitalálva és nem tükörjégre.
Szóval csak óvatosan.
és nem kell szégyellni, ha muszáj, be kell tekerni azt a cipőt egy kapcával, vagy rá kell húzni egy ócska zoknit.
Mi a varrodában, amikor délutánosak voltunk és este tízkor arra léptünk ki a gyárkapun hogy minden jégpálya, szóval olynakor bementünk a raktárba egy zsák szabászati hulladékért és a kis rongydarabokat a cipőnk talpához kötöztük. Mindjárt jobban tapadt, éjjel, a sötét kisvárosban sokkal biztonságosabban tudtunk hazabotorkálni.
Most pedig paplan alá velem, egy ilyen hét után leglaább 12 órát kéne egyfolytában aludnom - amiről ugyebár szó sem lehet.
jajdelyó, vége a hétnek!!
Vé-ge-a-hét-nek!!! :-))
Munka után azért még bementem egy kicsit gyakorolni, mit ne mondjak, a gép nem ismerte fel a flash-drivomat, feltöltés nuku, mire innen-onnan összebogarásztam pár mintafeladatot már zárt is a számítógépterem. Ez van. Hétfőn délután megpróbálok kicsit hamarabb elkérezkedni. Ha meg tudok csinálni egyben egy példát, akkor szerdán nekimegyek a vizsgának, ha nem, akkor várok még egy konzultációra.
Este megnéztük a Good Night, and Good Luck-ot. Kicsit meglepődtem, én valamiféle dokumentarista politikai thrillerre számítottam. Ehhez képest meglepően visszafogott alkotás, a másfél óra jószerivel egy stúdióban játszódik, senkiből sem válik hős. Nem rossz a film, csak valamivel több történelmi ismeret kéne hozzá, mint ami nekem van az ötvenes évek amerikájáról. McCarthy nevét természetesen ismerem, az akkori amerika kommunista ellenes paranoiájáról is tudok.
Ami nagyon tetszett az az, hogy a rendező képes volt fenntartani a feszültséget úgy, hogy csak az egyik oldalt, a szenátorral szembeszálló újságírókat mutatta be. És amin őszintén meglepődtem, hogy az alkotók jól észrevehetően megbíztak a nézőben. Apró kis részletekből, történetszilánkokból, éppen csak megvillantott magánéleti jelenetekből kell összeraknunk a sztorit. (Én mondjuk kifejezetten szeretem, ha nem rágnak a számba egy történetet).
A film fekete-fehér, kissé 'imbolygósan' van fényképezve, ettől -és a beleapplikált korabeli híradó részletektől- valóban dokumentarista hatása van, de ezen a szitán átlátok. Ami szintén nem baj, értem én, olyan játékfilmet akartak nekem csinálni, amit dokumentumfilmnek érzékelek. Tényleg többet kéne tudnom arról az időről ahhoz, hogy eldönthessem mennyi igazság van benne.
Még egy óriási meglepetés ért, a film végén kiderült, hogy rendező-színész-forgatókönyvíró Clooney csak ürügynek használta McCarthy történetét, a film igazi üzenete a mának szól. Mégpedig az az üzenet, hogy csak a hitelesen tájékoztató, oktató, informáló televízió az igazi. A puszta szórakoztatás, a fecsegés, a problémák bemutatását megkerülő televíziózás a szakma halálát jelenti.
Ez a befejezés úgy ért, mintha leöntöttek volna egy vödör vízzel.
igaz, nem tudom miért, hisz mindig azon nyavalygok, hogy a mai filmkészítőknek nincs mondanivalójuk a világról.
Hát George Clooneynak úgy látszik van, és ezt az üzenetet el is juttatja a nézőhöz.
Más:
iszonyú csúszós az út, hazafelé jövet a barátnőm esett egy hatalmasat. Máma a másodikat, az elsőt délután, akkor az oldalát ütötte meg, most a csuklóját fájlalja. Remélem nem törte el. Nagyon kell vigyázni, reggelre minden tükörjég lesz, csak az menjen ki akinek feltétlenül muszáj - és az is csak jó, kényelmes, nem csúszós talpú cipőben ami tartja a bokáját. A barátnőm eséseit is az okozta, hogy most nagyon sportosnak akar feltűnni és túrabakancsban jár. Csak hát a túrabakancs durva terepre van kitalálva és nem tükörjégre.
Szóval csak óvatosan.
és nem kell szégyellni, ha muszáj, be kell tekerni azt a cipőt egy kapcával, vagy rá kell húzni egy ócska zoknit.
Mi a varrodában, amikor délutánosak voltunk és este tízkor arra léptünk ki a gyárkapun hogy minden jégpálya, szóval olynakor bementünk a raktárba egy zsák szabászati hulladékért és a kis rongydarabokat a cipőnk talpához kötöztük. Mindjárt jobban tapadt, éjjel, a sötét kisvárosban sokkal biztonságosabban tudtunk hazabotorkálni.
Most pedig paplan alá velem, egy ilyen hét után leglaább 12 órát kéne egyfolytában aludnom - amiről ugyebár szó sem lehet.
6 Comments:
At 6:43 de., Kinga said…
Clooney tortenete ebben a baromi jo filmben tortenet (es tortenelem) hu.
At 8:08 de., Brünnhilde sziklája said…
Szia!
Mint film nekem is tetszett, inkább csak nem bírom elhinni, hogy az amerikaiak valóban ennyire szervilisek lettek volna, és hogy az egész McCarthy őrület megállításához elég lett volna pár újságíró aki kimondja, hogy a király meztelen.
Tényleg ennyire durva volt?
(már nem a kommunista üldözés, az tudom hogy igen, hanem a megállítás folyamata)
At 8:10 de., Névtelen said…
próba
At 1:51 de., Kinga said…
Neha ennyi is eleg, nem gondolnam, hogy ennek a szervilisseghez van koze. Gondolj a Watergate-botranyra, amikor ket ujsagiro, nem mas es nem tobb, egy elnokot mondatott le.
At 2:46 de., Kinga said…
De egyebkent, ahogy irtam is, a mozi pontos (mondjuk nehany karaktert osszegyurtak, de lenyegeben ennyi). Kozben az jutott eszembe arrol, amit a szervilissegrol irtal, hogy most pontosan ugyanez figyelheto meg az USA-ban, szinte szo szerint (sokszor fol is merul McCarthy neve, mint analogia). Most nem kommunistakkal, hanem terroristakkal riogatnak, es aki egy picit is ellent mer mondani Bush-nak, az egyszeruen hazaarulo (jo, most nem foltetlenul kerul bortonbe, de bizony meg az is megesett mar). Sot, az arab-szimpatizansok (mondjuk azok, akik akarmilyen szimpatiat mutatnak az arab nép irant, lasd a dan karikatura botranyt) terrorista-szimpatizansokka valnak. De sztem ez nem teljesen nepfuggo (bar az igaz, vannak olyan nemzetek, akiknel ez fokozottabban erzekelheto), mert biztosan emlekszel arra (meg meg most is divik nagyban), hogy otthon, aki folvetette, hogy talan nem kene ez a (FIDESZ)kokardazas, az egybol hazaarulo lett. Szoval valami ilyesmi jelensegrol volt es van szo itt is. Aki nincs velunk, az ellenunk van. A megallitasrol (ahogy irtad): igen, ennyire hirtelen tortent, es azert, mert Murrow volt az elso es egyetlen ujsagiro, aki fol merte tenni azokat a kerdeseket. A televiziozas az USA-ban akkor olyan meretu volt mar, hogy milliok neztek az adast (mert M. egyebkent is baromi nepszeruve valt mar regebben), valamint meg az is jatszott, hogy McCarthy kicsit elvetette a sulykot, kezdett tamadni katonai berkekben, ami nagy nepszerusegveszteshez vezette politikus korokben (egy hideghaborus atmoszferaban).
At 11:33 du., Brünnhilde sziklája said…
Értem, elhiszem. És így már értem, hogy miért egy stúdióban, féltucatnyi szereplővel játszódik az egész film.
Tudod, én azt hittem, hogy Amerika a szabadság országa (meg persze a konzumidiótáké, de ezt most hagyjuk) és nehezen hittem el, hogy ilyen mértékben hagyták magukat megvezetni. Döbbenetes. Mert hogy itt, nálunk vanak olyanok, akik most is felírják a noteszbe azoknak a címét, akik nem adják oda a kopogtatócédulát, nos azt értem, nekünk még szokni kell a szabadságot. De hogy Amerikában is így volt (és van, és ezek szerint időnként még lesz is), hát azon őszintén meglepődtem.
Egyébként a Murrow-t alakító színész zseniális volt, gyorsan kikerestem a filmjeit, sajnos egyiket sem játsszák most itthon.
Clooney-nak pedig a jelek szerint inkább forgatókönyveket kéne írni, vagy rendezni.
Megjegyzés küldése
<< Home