Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/05/30

:-) Szépjóestét!
Máma önálló gondolatok híján panasznapot és kultúrális ajánlót tartok. Bocs azoktól, akik jobbat várnának - ma nem megy a gondolkozás.
Bár kicsit jobban voltam, de a nap végére még így is úgy elfáradtam, hogy attól féltem, délutánra elered az orrom vére. Ráadásul jó másfél órát rá is vertem a munkaidőre, holnap Nürnbergi mesterdalnokok az Operában, 5-kor kezdődik az előadás és ha nem akarok csapzottan, székbe izzadt, ragacsos hátsóval, a nyitányt lekésve beesni, fél háromkor el kell jönnöm a munkahelyemről. A szereposztástól nem vagyok hanyattesve, de nem hallottam még élőben a Mesterdalnokokat, hát a világ semmi kincséért ki nem hagynám.
A jövő hónapban lesz izgalmasabb produkció is, Fischer Ádám vezényletével a Rádiózenekar adja elő a Parsifalt. Nem színdarabként, hanem koncertelőadásként, de Fischer Ádám a világ egyik legjobb Wagner dirigense és az énekesek között is világklasszisok vannak. Egyébként is, már oda-vissza ismerem az opera cselekményét, hát nem fog hiányozni se a díszlet, se a kosztüm. Még van rá jegy, én ma vettem egyet a 17-i előadásra, baromi olcsón, 3500 ft-ért. Jó hosszú előadás lesz, 4-kor kezdik és negyed 11-ig tart, de a felvonások között majdnem egy órás szünetek vannak, meg lehet vacsorázni és sétálni egyet a Duna-parton. Na nem mintha a Nemzeti környéke olyan nagy esztétikai élményt nyújthatna, de üsse kavics, nem lehet minden tökéletes. Erre legalább lehet jegyet kapni, nem úgy, mint a bayreuthi fesztiválra. Jobb ha beismerem, hogy savanyú a szőlő, de nem vagyok hajlandó 8-10 évet várni egy operajegyre. Maradok az itthoni kínálatnál, jövőre a Rajna kincsét és A walkürt, két év múlva pedig a teljes Ringet adják elő a MuPa-ban, szintén koncert-szerűen.
Ott a helyem.
(Persze, ha akadna valaki, akinek lenne egy felesleges bayreuthi jegye és azt pont nekem akarná adni, hát akkor azért hamar meggondolnám magam. Hiába, no, én sem vagyok tökéletes - könnyű megvesztegetni.)

Más:
Van még más izgalmas dolog is, ami nagyon meg fogja határozni az elkövetkezendő néhány évünket.
Elkészült a Kormányprogram, de azt hiszem, megvár engem holnap reggelig. Kizárt dolog, hogy én most 85 oldalt el tudjak olvasni. Tényleg nagyon fáradt vagyok, olyan a fejem, mintha vatta lenne benne agyvelő helyett.