Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/05/07

:-) Szépjónapot!
Kissé elmaradtam, de mentségemre szolgál, hogy jó okom volt rá;
csütörtökön, munka és blogolás után még matattam kicsit a konyhában, amikor finom percegést hallottam. Egér, ez volt az első gondolatom, ezzel minden évben meg kell küzdenem. Csak a páraelszívó világítása égett, nyúltam a kapcsoló felé, hogy megkeressem az ebadtát, hát látom ám, hogy a konyhaszekrény fölött, egy kéttenyérnyi darabon világít a fal. Éppen egy letapétázott dobozban égett el egy vezeték. Hirtelen ijedtemben moccanni sem tudtam, oltani nincs mivel, téptem fel az ajtót, hogy lekapcsoljam a biztosítékokat. Aludni úgysem tudtam, mécsessel átvirrasztottam az éjszakát. Reggel korán a fagyasztóban lévő, legértékesebb élelmiszereimet átkunyeráltam a szomszéd nénihezés nagy óvatosan, az egyes konnektorokat egyenként mérve (van fázisceruzám) visszakapcsoltam a legfontosabb áramköröket - egy konnektort, amiről hosszabbítóval átvezetve működik a hűtő, a vízmelegítőt (az külön áramkörön van, valamikor éjszakai áramról ment) és annyi világítást, hogy azért lássak valamit.
ma volt itt a villanszerelő, akinek hála háztartásom ismét műköképes. Viszont felvázoltam neki -és ő is egetértett, szönyű állapotokat látott a dobozokban, aluminium vezeték rézvezetékkel összekötve é hasonlók) hogy a régi drótokból semmit nem akarok, teljesen új legyen minden, és akkor végre annyi konnektor legyen a lakásban, hogy mindent be tudjak dugni, megszüntethessem a bútorok mögött tekergő hosszabbítókat.
és ha már szerel, akkor legyen a mosogatónál egy átfolyós vízmelegítő, akkor szűnjenek meg a plafonról lógó idétlen, semmire sem jó lámpák, legyenek falra szerelt, helyi megvilágítások, legyen a konyhapult fölött egy jó erős neon, a galériámon a lámpát tudjam a lépcső aljáról is kapcsolni. És kilökős konnektorokat akarok, hogy a kenyérpirítót meg a hajszárítót ne kellessen kitépni a falból, hanem csak megnyomom a konnektort és kipottyan magától, és ha már törünk-zúzunk, akkor a tavalyi két hetes kánikulai nemalvásomra emlékezve legyen légkondi, és hogy ne kellessen sokat vésni, padlószegélyben menjenek a vezetékek, blablablabla, új villanyóra is kell, 15 amper manapság már kevés, ha megy a mosógép és közben vasalok, ha pont akkor kapcsol be a hűtő, akkor levégja a biztosítékot. Szóval nem csak biztonságos lesz az új elektromos rendszerem, de praktikus is. Erősen gondolkodom azon, hogy az ismeretlen korú, 120 literes fürdőszobai bojleremet is kicseréljem egy kisebbre, esetleg csak egy átfolyós vízmelegítőre. A zuhanyt az is ki tudja szolgálni, nekem meg nincs kádam.
Ezen azért még gondolkodom.
Lényeg a lényeg, 150-170.000 ft a munkadíj és az anyag, plusz a légkondi, plusz a világítótestek és a vízmelegítő. Jövő pénteken kezdi, vasárnapra kész.
Én meg, ha már úgyis össze kell pakolni a lakást, utána kiveszek két nap szabadságot és kifestek.
Még nem mertem összeszámolni, hogy mennyi lesz a vége, de azt hiszem, kimeríteném a hitelkeretem, ha nem lenne félretett pénzem :-)))
Viszont rendben lesz a lakás, soha, de soha az életben többet nem akarok tapéta alatt szikrázó elektromos dobozt látni!
A rémület és az átvirrasztott éjszaka kissé megviselt, de mostmár minden rendben van.
Kirándultunk egy jót, még egy marék mezei szegfűgombát is találtam. Most készül az illatos, tejszines-gombás csirkemell olasz, küllőskereket formázó tésztával. Megeszem, szusszanok egy félórát és megyek dolgozni.

Még a jövő héten meg kell vennem a légkondit, a lámpákat, a festéket, egy tekercs fűrészporos tapétát a javításokhoz, tapétaragasztót, össze kell pakolni a lakást, a virágokat, az emléktárgyakat, a számítógépet, az ágyat, a varrógépeket, jajjjajajajajajjjj.
nehéz hetem lesz.
38db konnektor lesz a 30 négyzetméteres + hálógalériás + konyhai (varró)galériás lakásban. Viszont az összes hosszabbítót meg elosztót kidobhatom :-)