Brünnhilde szikláján

Valló világ

2006/06/19

:-) Szépjóestét!
Nagy tányér négysajtos(*) tésztával, két marék zöldborsóval és 26 fokra állított légkondival (mondom: huszonhat-fokra-állított-LÉGKONDIVAL!!) próbálom kipihenni a hétfőt. Ritka pocsékul érzem magam, pedig csendes, nyugodt nap volt. Igaz, lucskosra izzadtam és fuldokoltam az irodában megrekedt forró, benzinszagú levegőben. Délután még az ablakot is be kellett csukni egy időre mert nyüves helikopterek zajongtak a fejünk felett. Annyira közel, hogy a függönyök meglebbentek és a fejem megfájdult a rotorok zajától. Gondolom, készítik elő a terepet a Bush látogatáshoz.
____________________________________________________________
(*) a négysajtos tészta pofonegyszerű: személyenként kis darabka vajon világosra pirítunk egy teáskanál lisztet, éppencsak zsemleszínű legyen, majd lassan felengedjük annyi tejjel, hogy kellemesen sűrű mártást kapjunk. Amikor kicsit hült, megy bele egy-egy teáskanálnyi reszelt trappista, mozzarella és valamilyen kék- és füstölt sajt. Kéksajtnak a legjobb a gorgonzola, de bőven megfelel a márványsajt is. Füstöltnek én parenyicát szoktam, a karaván nem az én ízlésemnek való. Ízesíteni lehet még fehér borssal és/vagy bazsalikommal. A reszelt sajtokkal éppen csak átforrósítjuk a mártást és már zúdítjuk is rá az akármilyen főtt tésztára. Meg lehet szórni reszelt parmezánnal (ez már az 5. sajt!) vagy hogy a nevénél maradjunk, trappistával. Akinek nincs kedve a mártást rotyogtatni, az a reszelt sajtokat tejföllel is összekeverheti.