Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/12/23

:-)) Szépjóestét!
Tegnap elfelejtettem megírni, hogy megkaptam az első olyan ajándékot, amit -illik nem illik, de- szemrebbenés nélkül tovább fogok adni.
Nem kell ciccegni: ketten örülünk neki. Én, amikor kaptam, mert gondoltak rám, meg valamelyik barátnőm, mert imádja az ilyesmit.
A helyzet az, hogy nekem nincs fürdőkádam, csak zuhanyozóm. Ezt minden ismerősöm tudja, őket már sikerült leszokatnom arról, hogy habfürdőt, díszes üvegcsében fürdőolajat, színes fürdőkristályokat vegyenek nekem. Nem volt könnyű, de mára már -hálistennek- közeli ismerőstől nem kapok ilyen mutatós, méregdrága, de számomra használhatatlan luxuskozmetikumokat.
Hanem, a céges és reprezentációs ajándékokra nincs befolyásom. Megint kaptam egy díszdobozt, benne pirinyó üvegcsében fürdőolaj, csinos tégelykében fürdőkristály, műanyag szivecskékben habfürdő. Ilyenkor nem sikítok, nem húzom el a szám. Megnézem, hogy nincs-e benne személyre szóló üdvözlőkártya -ha van, azt azért kiveszem- és ha még semmit nem vettem a barátnőmnek, ezt szépen becsomagolom.
Van egy barátnőm, aki arról álmodozik, hogy a hat és fél milliót érő, hátsó udvari lakásába berakat egy másfél milliós dzsakuzzit. Van egy másik, aki ha bemászik a kádba, másfél óránál hamarabb nem jön ki belőle. Nekik pont jó lesz a rózsa illatú fürdőolaj, amiben apró csigabigák úszkálnak.
Ha nem most, akkor valamelyik névnapra.
Bunkóság vagy nem, ez van.

Más:
gyönyörű, zsenge bébicukkinit kaptam, úgyhogy változott a karácsonyi menü. Nem spenótos-szalonnás hal lesz, hanem cukkinis.
A cukkinikat fél centis karikára szeletelem. A halakat bedörzsölöm citromlével és egy kis zúzott fokhagymával. Nagyon kevés fokhagyma kell rá! A tepsit (vagy jénait) kivajazom, az aljára teszek egy réteg halfilét, megszórom bazsalikommal, meghintem egy csipet sóval és teszek rá egy réteg cukkinit. Megint hal, bazsalikom, cukkini. Legfelülre cukkini kerüljön. Szépen kell rakni, úgy, mint ahogy a halpikkelyek vannak; félig fedjék egymást a szeletek. Meg kell kenni egy kis simára kevert tejföllel és betolni a sütőbe, közepes lángra.
Nagyon gusztusos étel, csinos kockákra (szögletes tepsiből) vagy cikkekre (kerek jénaiból) vágva lehet tálalni. Lehet mellé adni krumplipürét vagy rizst, de karácsonykor annyit eszik az ember és olyan nehezeket, hogy én szeretek egy ilyen könnyű, zöldséges fogást beiktatni. Arról nem beszélve, hogy emellett marad hely a bejglinek. Vagy a mákos gubának.

Nagyon fáradt vagyok. Most megy a kedvenc rádióműsorom, ha vége lesz csinálok egy bögre forralt bort és tíz órakor ájult álomba zuhanok.