Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/01/11

:-) Szépjónapot!
Én tudom hogy a globális felmelegedés az oka meg hogy ez a langyos tél rossz a természetnek, de vagyok annyira önző, hogy kifejezetten élvezzem ezt a gyönyörű időt. Ha már szabadságon vagyok, akkor nagyon jólesik a napsütésben sétálni. Ma is elindultunk fél 8-kor és 11 után értünk haza. A természet sajnos tényleg megbolondult, az erdőben néhány fa már "izzadni" kezdett ami azt jelenti, hogy pár héten belül rügyet fakaszt - amely túl korán kipattanó rügyek bizony el fognak fagyni. Lepkét is láttam, ő sem biztos hogy megéri a holnap reggelt. Szóval semmiképpen nem jó ez a korai tavasz vagy késői ősz vagy nem is tudom hogy mondjam, hogy nincs tél.
A csalán is zsenge és halványzöld, szerintem ha vége lesz a léböjtnek szedek egy csokorra valót és főzök egy isteni tejszines-fokhagymás csalánfőzeléket
Harsanó zöld és virágzik a pipitér is. Nem olyan dúsan mint a képen, de egy-egy szélvédettebb zugban bizony 5-6 virág is van egy száron.


Nno, ennyi a csacsogás, jöjjön a kellemetlenebb fele a blogolásnak.
Berill megjelölt, hogy írjak össze öt dolgot, amire büszke vagyok.
Ez csak azért rossz most nekem, mert két napig gondolkodtam rajta és nem találtam öt olyan dolgot, amire most, az életem jelenlegi szakaszában maradéktalanul büszke lehetnék. Csomó mindent tettem és túléltem már amiről akkor úgy éreztem, hogy "húú, ezt aztán nem sokan csinálnák utánam!" de az idő valahogy mindig felülírta ezeket. Szégyellni nem szégyellem őket, csak azt látom, hogy semmi okom büszkének lenni.
De nézzük:

1. Eddig azt hittem, hogy vasakaratom van és mindig mindent végigcsinálok, mindig mindennek utánajárok. Nos, ez is éppen mostanában omlott össze, akkor hagytam abba a főiskolát amikor már az összes vizsgám megvolt és "csak" a diplomamunkát kellett volna megírni és a záróvizsgát letenni. Nem látom értelmét, annál amit most csinálok még a szalag meletti varrás is érdekesebb. Váltani meg nincs erőm, legalábbis a nagoyn közeljövőben nem lesz, ez sajnos biztos.

2. Egyedül, minden szülői vagy szeretői vagy bármilyen segítség nélkül megálltam a lábamon. Ehhez bátorság kellett, de ma már látom hogy az inkább csak a vak ló bátorsága volt; ha tudtam volna mi vár rám, tán inkább felkötöm magam. Az a baj, hogy harmincon túl már tisztáűn látjszik, hogy nem olyan nagy eredmény egy kis lakás meg hogy az ember nem úszik fülig az adósságban. Ennyi szenvedést mint amin én keresztülmentem legalábbis nem biztos, hogy megért.

3. Több mint 20 éve leszoktam a dohányzásról. Napi két doboz szofit szívtam, azóta talán már tüdőrákom lenne. Ez tulajdonképpen nagyszerű dolog, nagy akaraterő kellett hozzá, akkor büszke is voltam magamra nagyon. Hanem, azóta már látom, hogy rá sem kellett volna szokni.

4. Ahogy a mostohaanyám mondaná; "nem kurvultam el". Nem csak szekszuálisan, hanem úgy egyébként sem, engem nem nagyon lehet "megvenni". Ez viszont nem dicsőség, ez természetes kéne hogy legyen.

5. Ahhoz képest ahonnan indultam, mondhatnánk hogy "vittem valamire". Majdnem minden téren, de anyagilag és intellektuálisan feltétlenül. Nem hasonlítgatom magam másokhoz, tudom hogy sokan "többre vitték", többjük van vagy többet tudnak, nem érdekel, nem az a bajom. Az a bajom, hogy tőlem ez a "vigyem valamire" dolog annyi időt és energiát elvett, hogy közben nem maradt sem időm, sem erőm távolabbra nézni. Ha kevésbé gyarapodok és okosodok, talán több érzelmet és jobbítani vágyást meg tudtam volna őrízni magamban.

Nno.
Hát kábé ennyi.
a labdát ezúttal sem adom tovább, egyrészt elvből, másrészt senkitől sem kívánom, hogy ennyire mélyen magába marjon.


Ui.: a helyzet azért nem ennyire drámai, egyrészt mert optimista típus vagyok, vagyok, másrészt pedig .... mi van másrészt?
Semmi.
Optimista vagyok és kész.
Egyébként is rengeteg időm van még korrigálni, istenek leánya vagyok és örökké élek, vagy mi a szösz?

6 Comments:

  • At 1:51 du., Anonymous Névtelen said…

    Szia, Brünnhilde, nem akartalak ám kényszeríteni a nagyon mély őszinteségekre, meg arra, hogy fájdalmas legyen. Gondoltam, ha nincs kedved, nem írsz semmit, vagy csak olyanokat, mint hogy pl. "jó paprikás csirkét tudok főzni". De örülök, hogy mélyebbre mentél. Mer önző olvasó vagyok.

    Ami a pontokat illeti, az elsőben nagyon nem értek egyet, mert egy diplomával is kiválóan lehet a szalag mellett varrni, de ki tudja, mi másra lehet még jó, + ha már végigcsináltad, stb. Node persze te tudod, + ettől még nyilván vasakaratod van.

    A többi viszont tetszik, tényleg büszkeségek. (Igaz, olyan jó dekonstruktivistán, gyakorlatilag áthúzva közlöd őket.) Az 5.: kasztrendszer, kasztrendszer. Mennyi minden múlik a hovaszületésen. Aki magasabb székre születik, annak nem kell annyit erőlködnie, hogy közben ne jusson másra ideje, vagy így kelljen éreznie. Igaz, általában nem látja a székeket, és az meg félvakság. Nemtom.

    Az optimizmus jól hangzik, én is javíthatatlan vagyok és optimista.

     
  • At 3:57 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Nem, nem lreztem kényszerítésnek, sőt, pont jól is jött a méregtelenítő kúrámhoz. nem cska a nyirokerekből kell kitakarítani a szutykot, nem árt egy lelki lomtalanítás sem. Ezek a gondolatok ilyenkor úgyis itt kavarognak, jobb is hogy pontokba szedtem őket. Más dolog, hogy nem túl kellemes érzés rájönni hogy az életed egy semmit sem érő romhalmaz.
    Két hét múlva egyébként már sokkal derűsebben írnék erről.
    Ami meg az őszinteséget illeti, hát legalább magamnak próbálok nem hazudni - legalábbis folyamatosan nem.


    Egyébként, most hogy mondod, tényleg ; szerintem valamiféle rekordot biztos tartok a 8 féle lencselevesemmel :-))
    De hát azért nem igazéán kellett megdolgoznom, az csak úgy jött magától.

     
  • At 7:02 du., Anonymous Névtelen said…

    Köszönöm az őszinteséget,ezért szeretem olvasni a blogodat!"Bizonyos nézőpontból" sokan elmondhatjuk,hogy az életünk egy semmit nem érő romhalmaz...DE! van olyan nézőpont is,
    ahonnan meg MÉGISCSAK büszkék lehetünk -még ha csak (boldog)félórákra is.
    Az optimizmusról: szerintem én a világ egyik legoptimistább embere vagyok. A fiam épp a napokban mondta, anya,elviselhetetlen a pesszimizmusod...

     
  • At 8:40 du., Anonymous Névtelen said…

    Szerintem rengeteg erőd van, nem tudom, honnan, de 2.5-szer annyi, mint az én átlag erőegységem. A vasakarat tökéletesen elég a váltáshoz, az erő jön vele. Lehet, hogy amit most csinálsz, több erőt von el tőled, mert nem szereted, és beszorítanak, mint amit a váltás után bele kéne fektetned abba, amit örömmel csinálhatnál, és talán még kibontakozni is hagyna. Szerintem váltani az ismeretlentől való félelem miatt nehéz, még akkor is, ha az, ami éppen van, pocsék. Ez a saját tapasztalatom. Bocs, ha túl őszinte voltam.

    Lehet kérni lencseleves recepteket?

     
  • At 5:33 de., Anonymous Névtelen said…

    Jaj, istenem Brunnhilde, eddig is nagyon szerettelek. Most is nagyon szeretlek.

    Baromi jo, hogy vagy.

     
  • At 9:18 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-) Hát igen.
    ha lehetne +1, akkor azt mondanám, hogy az olvasóimra azért büszke lehetek.
    Tényleg.

     

Megjegyzés küldése

<< Home