Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/04/15

Tisztelt Képviselő Úr!

2006. nyarán megtámadott és meg is harapott néhány kutya, de a tulajdonos nem ismerte el a felelősségét.
Ennek következtében engem, a kutyatámadás sértettjét 2007. tavaszán 3 órányi rendőrségi fogdában tartózkodás után, megbilincselve vezettek fel a helyi önkormányzat Szabálysértési Irodájába.

Egész pontosan 2007. április 11-én reggel 6 órakor két rendőr csöngetett a lakásomon. Felmutattak egy idézést és megkértek, hogy menjek velük. A rendőrkapitányságon a táskám tartalmát -bankkártyáim, személyes higiénés és egyéb dolgaim- felleltározták, mobiltelefonom kikapcsoltatták, engem becsuktak egy zárkába. 10 óra előtt néhány perccel megbilincseltek és elszállítottak, majd 'pórázon', az okmányiroda főbejáratán keresztül felvezettek az Önkormányzat irodájába. Ott az illetékes ügyintézőnek átadtak, udvariasan elköszöntek és távoztak.
Itt lett csak világos, hogy engem tanúként kívántak meghallgatni a tavaly elszenvedett kutyatámadás ügyében. Egy olyan ügyben, amikor engem harapott meg egy vagy több kutya és a tulajdonos nem ismerte el a felelősségét.
Magyarul, engem egy olyan ügyben 'fogdásítottak' és bilincseltek meg, amely ügyben én sértett voltam és a 'bűnöm' mindössze annyi volt, hogy valamilyen oknál fogva nem kaptam meg a Szabálysértési Iroda idézését, így természetesen megjelenni sem tudtam a meghallgatáson.

Ez ellen eljárás ellen, amely engem megalázott, emberi méltóságomban mélységesen megsértett és személyes szabadságomtól valamint önrendelkezésemtől és javaimtól több órára megfosztott szeretnék panaszt tenni.

Hangsúlyozni kívánom, hogy mind az elővezetésemben közreműködő rendőrök, mind az engem meghallgató ügyintéző részéről maximális udvariasságot és kíméletet tapasztaltam, tehát nem személyek, hanem az eljárás elve ellen van kifogásom.

Kifogást emelek az ellen, hogy mindenféle előzetes értesítés nélkül, személyes ügyeim elintézésére időt nem hagyva beszállítottak a rendőrkapitányságra.
Kifogást emelek az ellen, hogy -bár egész idő alatt megőriztem higgadtságom, nyugodtan viselkedtem és együttműködtem a rendőrökkel-, végig kellett szenvednem, hogy a személyes dolgaimtól megfosszanak, fogdába csukjanak és legfőképpen hogy megbilincseljenek és így vezessenek fel egy zsúfolt ügyfélfogadó téren keresztül az ügyintézőhöz.

Tisztelt Képviselő Úr!
Nem szeretném nagyon részletezni ezeket a megaláztatásokat -hisz még a felidézésük is fáj-, de azt nyilván Ön is pontosan tudja, hogy egy rendőrségi fogda akkor is egy rendőrségi fogda, ha oda nem belökik az embert hanem udvariasan betessékelik és még néhány mondattal meg is nyugtatják. A bilincs akkor is bilincs, ha az azt felcsatoló rendőr kétszer is megkérdezi, hogy nem szorít-e. Megbilincselve és rendőrökkel körbevéve bemenni egy épületbe akkor is szégyen, ha az ember pontosan tudja, hogy valami fatális félreértés áldozata.

Tisztelt Képviselő Úr!
Kérem, hogy a panaszom kivizsgálni és néhány kérdésem megválaszolni szíveskedjen.
Szeretném megtudni, hogy egy szabálysértési ügyben tanúként meghallgatandó személyt az önkormányzatnak miért kell ugyanolyan módon elővezettetnie, mint egy potenciális bűnözőt?
Arányos-e, hogy egy önkormányzati szabálysértési előadó ugyanolyan jogokkal bír és ugyanúgy megfosztathat a szabadságomtól és az önrendelkezéshez való jogomtól, mint például egy bíró?
Van-e mód arra, hogy egy át nem vett idézésről az illetékes ügyintézők más módon, például telefonon vagy elektronikusan értesítsenek és meggyőződjenek arról, hogy az idézést nem szándékosan, hanem pusztán a véletlenek sorozata miatt nem vettem át és miután értesültem róla, együtt kívánok működni?
Amennyiben valóban a velem szemben is alkalmazott eljárást írja elő a jelenleg hatályos jogszabály, van-e mód kezdeményezni ezeknek a jogszabályoknak a módosítását legalább olyan mértékben, hogy ha már mindenképpen a rendőrség közreműködését kell kérniük, az első alkalommal kimerüljön annyiban, hogy a rendőr átveteti az idézést és ellenőrzi, hogy az idézettnek szándékában áll megjelenni az Önkormányzat irodájában?
A rendőrségnek miért kell a higgadt, együttműködő és nagy valószínűséggel nem kriminális személlyel szemben ugyanúgy eljárni, mintha potenciális bűnöző lenne? Ha már az Önkormányzat kérésére tanúként elő kell hogy vezessenek, miért kell holmijaimtól és telefonomtól megfosztaniuk, miért kell egy zárkába csukniuk és legfőképpen miért kell megbilincselve, pórázon felvezetniük az önkormányzati irodába?

Megjegyezni kívánom, hogy az eljárás ellen a kerületi rendőrkapitánynál és az önkormányzat illetékes főosztályvezető-helyettesénél is panaszt tettem, válaszlevelüket -amennyiben kívánja- Önnek továbbítani fogom.
Készen állok arra is, hogy panaszt tegyek az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosánál és az érvényes jogszabályok, illetve azok alkalmazásának vizsgálatát kérjem.

Válaszát előre is köszönöm,

üdvüzlettel:


brünnhilde

2007. április 15.

1 Comments:

  • At 7:09 du., Anonymous Névtelen said…

    Nagyon jó összefoglalás.

    Zsoltson

     

Megjegyzés küldése

<< Home