Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/11/14

:-) Szépjóestét!
A hónap dilemmája:
még a karácsonyi nagy őrület előtt vegyek magamnak végre egy tisztességes, multimédiás, DVD íróval, nagy, min. 19'-es, szélesvásznú képernyővel felszerelt konfigurációt vagy inkább egy laptopot?
A dilemma attól dilemma, hogy hónapok óta rossz a DVD olvasóm és nem tudom nézni az operafilmjeimet. A gépem lassan 6 éves, ezt új perifériákkal felfrissíteni már nem nagyon érdemes. A nagy monitoros, sound-systemes konfiguráció állna a szívemhez a legközelebb, de arra is gondolnom kell, hogy ha a tavasszal tényleg a nyakamba veszem Észak-Európát, akkor jobb minél könyebb csomaggal utazni. Tehát laptop, amire viszont nem igazán vágyom, egyszerűen mivel nem szeretem. Dolgozni nehézkes, filmnézéshez kicsi, pláne operafilmhez plusz hangszóró is kell hozzá. Az egyetlen előnye a mobilitás, az meg engem nem hat meg igazán, valőszínűleg soha abüdös életben nem fogok egy sziklás szakadék szélén internetezni. Költözni viszont azzal könyebb.
Hm???


Aműgy hozzám már megjött a jézuska, méghozzá elég jól felpakolva. Hozott egy jegyet az áprilisi, szegedi Otellóra Jose Curaval a címszerepben és négy jegyet a júniusi Wagner napokra. Mindegyik darabot megnézem, azokat is, amiket tavaly már láttam. A Ring az úgy valamit, ha az ember istenek lánya egyben végighallgatja. A csütörtöki Rajna kincsére helyettest kell fogadnom, Szegedre sem ingyen lesz a leutazás, szóval az én Jézuskám az idén nagyon bőkezű lesz.
A DVD nézést viszont valahogy meg kell oldanom, különben mi a fenének vannak itt a csodásnál cosdásabb lemezek??!

5 Comments:

  • At 9:13 de., Blogger emris said…

    a laptoppal az is a baj, hogy ha 1x elromlik, akkor drága a szervizelés, és elég sok esetben onnantól folyamatos ...
    már lehet a Wagner napokra?!

     
  • At 9:42 de., Anonymous Névtelen said…

    Én úgy tudom (jól?, rosszul?), hogy odakinn, az itthoni árak töredékéért lehet jó laptopot kapni. Ha kell, majd ott veszel. :)
    Nem?

     
  • At 10:02 de., Anonymous Névtelen said…

    most ez nekem nem egészen világos, hogy miszerint költözni, vagy utazni akarsz tavasszal?
    ha utazni akkor laptop, ha költözni, akkor viszont asztali konf., mert mig egy laptop hordozható, addig egy asztali gép szerelhető, bővíthető, "olcsó"
    szerintem...
    egyébként nekem van egy külső dvd irom, ami mostanában már nem ir, olvasni viszont még olvas
    usb 2.0 -n csatlakozik, ha gondolod szivesen kölcsönadom amig eldöntöd a dilemmákat...
    ja, és ne karácsony előtt, hanem után vásárolj, igaz kisebb a kínálat, de jobbak az árak :)

     
  • At 10:08 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Emris, lehet bizony, itt van, a lap legalján:
    http://jegyelado.hu/index.php?page=rendezvenyek&helyid=40
    Illetve hát nyilván a jegyirodákban is.
    Én a II. emelet zenekari árok fölötti székeit szeretem, ezért igyekeztem annyira.
    Yko, tulajdonképpen igazad van, de az a baj, hogy ha megyek, akkor én nem bútorozkodok. Egyszerűen nem éri meg, annyit viszek csak magammal, ami egy hátizsákban meg a hitelkártyámon elfér. Egy olyen szép konfigurációt meg amire vágyok, sajnálnék elkótyavetyélni.
    Lehet mégis az lesz, hogy ebbe a gépbe veszek csak egy dvd írót-olvasót.
    Az árak annyira azért nem különböznek, de végülis igaz, ráérek majd akkor költeni, ha muszáj lesz.
    Nna, hát ezzel már előrébb vagyok, kösz a tanácsokat.

     
  • At 10:20 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Hahó Kócos, mizujs nálatok felé??
    Ezzel most megleptél: karácsony UTÁN jobbak az árak? Ennyire vaklégy lennék, hogy csak a mindenféle akciókat veszem észre? Vagy ennyire tolják az arcomba?

    Az olvasót köszi, sajnos írnom is kéne, találtam embereket akikkel lehet lemezeket csereberélgetni és egy valamire való operarajongó ugyanabból az oerából is tart minimum 5-6 felvételt :-)) Vérszemet kaptam .....
    Meg aztán keresem a műszaki adatokat, de azt hiszem, ezen még nincs 2.0-ás USB port.
    EGyébként nehogy azt hidd, hogy ez olyan könnyű, a linukszban nincsen se névjegy, se sajátgép. 10 perce varázsolom az "irányítóközpont"-ját, de még nem sikerült érdemleges információt kihorgásznom.

     

Megjegyzés küldése

<< Home