Brünnhilde szikláján

Valló világ

2008/10/03

Október 1.

A nagy hajtásban közben el is lett felejtve, hogy lejárt a próbaidőm. Pénteken még volt eszemben, hogy bemegyek a főnökhöz és rákérdezek hogy kell-e jönnöm elsején, mert ha igen, akkor inkább nem jönnék, kéne már egy-két nap szabadság. Eddig ugyanis nem vehettem ki, benne volt a szerződésemben. A számat még ki se nyitottam, már kezdte sorolni, hogy miket kell megcsinálnom 20-ra, amikor jön a nagyfőnök. Hát szabadságigénylés elhalasztva, mert az a 20-a bizony 14-e. Akkor megyek ugyanis egy egy hetes tréningre, szóval addigra kész kell lennem.

Legközelebb már csak ma jutott az eszembe, hogy hát bizony elmúlt a fordulónap, véglegsitve vagyok. Vigasztalásképpen be is szabadultam rögtön a kedvenc internetes CD boltomba, ime:
egy Tosca (amilyen pervrz HüPi vagyok, naná, hogy az überbrutális, taszitóan perverz Terfel miatt vágyom erre a lemezre)


egy Mozart Da Ponte trilógia
Ecsém, ilyen katalógus ária van benne:

És igy okitja a 15 éves lányokat Despina a Cosiban (a kotonért külön állami támogatást érdemel az előadás):

Aztn hiszem, hogy Mozartot én már vagy csk lemezről nézek, vagy elmegyek érte Amszterdamba :-))

És becsúszott egy Puritánok is, mert még soha nem láttam, és más is örülni fog neki, ha kölcsönkapja :-))



Más:
nem pont a szexuális zaklató Scarpiáról jut az eszembe, de máma eszméletlen nagyot nőtt a szememben a cégem. Körmélben értesitettek arról, hogy egy férfikollégától megváltak, mert zaklatta az egyik kolléganőt.
Én igy, ennyire konkrétan (név nélkül persze) ilyenről még nem hallottam, Magyarországon legalábbis nem. Határozottan, keményen, igy kell ezt, le a kalappal!

Címkék: , , ,

8 Comments:

  • At 11:49 du., Anonymous Névtelen said…

    Juj, ez a Despina, nyamnyamnyam...
    k

     
  • At 12:14 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    nyamm bizony, szép ezüsthang

     
  • At 2:08 du., Blogger Rowena Shepard said…

    Jaj, meg ez a gazember Scarpia... pedig a Tosca azon ritka operák egyike, ahol én is legyilkolnám a baritont. De Terfel, az Terfel.

    Vajon az ezüsthajú isten elénekli valaha? Túl szép hozzá, de benne meg van valami romlottság. Igaz is, nyilatkozta, hogy Anyegin és Lenszkij, khm, khm... :)

    Lesz idén Bécsben Hollandi? Egyszer úgy meghallgatnám Stemmét élőben is. Bár Senta benzineskannás akcióján változatlanul vihogok (youtube). Amúgy egész normális előadás... :)

    Bár nekem, mióta láttam McIntyre-t Hollandinak (akármilyen poros a film), ő az etalon. Az a hang... és jajj, anyám, milyen gyönyörű pasi volt. Holmi Erik labdába se rúghat...

     
  • At 9:44 de., Blogger phzs said…

    Ach, a YouTube-on sokat nézem ezeket a Mozart-rendezéseket, asszem nekem is meg kell venni...

     
  • At 10:03 de., Blogger phzs said…

    Ja, és igazad van, máshová kell menni Mozartot nézni, én legutóbb a Cosi-t egyszerűen otthagytam a szünetben, mert nem bírtam ezt a "kis rököny-nagy rököny" alapú játékot, az énklésről nem is beszélve...

     
  • At 7:08 du., Blogger phzs said…

    Teljesen megzakkantam ettől a Don Giovanni-tól:
    http://www.youtube.com/watch?v=jHN1MawLeA4
    Hát mostmár tényleg nem élhetek enélkül.

     
  • At 9:30 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-)) Abszolut megértelek, bár én még mindig a farkát verő Leporellónál tartok :-))
    Egyébként ebben a sorozatban a Figaró is elég jónak tűnik. Én az Operaházban már sem a Figaróból, sem a Cosiból nem birok többet bevenni, semmilyen szereposztásban. Ez a kisrököny-nagyrököny jó, tökéletesen kifejezi, hogy mi történik a szinpadon. A Don Giovanniból még vannak szereposztások, amiket hallani akarok, de az összes többi Mozart az élvezhetetlen kategóriába került nálam.
    Ez a DVD egyébként nagyon kedvező áron van. Nekem zenei megvalósitásban valahogy Gardiner jön be a legjobban, az ő feszes tempói és vékonyabb hangzása mutat meg legtöbbet Mozartból, de ez a felvétel is rendben van, hangilag abszolut az élvezhető kategória, szóval kell nékem ez a sorozat.
    Még vágyom egy Figaróra Gilfryvel (bugyi visszahúz, nyamm), a Peter Sellars féle harlemi Don Giovannira. A hippis Cosit már letöltöttem a tubusról egyben, nem túl szép a képe, de nézhető :-))
    És hát még minig nagyon vágyom arra filmre amiben Hvorostovsky énekli DG-t és Leporellót is, meg a Gardiner féle semi scenirozott Don Giovannira. De ezn utóbbi kettő nem kapható sajnos, nem tudom, valaha meglesznek-e.


    Sigelinde, ha Hvoro Rigolettót tud énekelni, akkor Scarpiát is fog tudni. Egyébként meg semmi gondja nem lesz azzal, hogy élvetegnek látszódjon :-)

     
  • At 9:54 du., Blogger Rowena Shepard said…

    Hajjé :D Csak elképzelem Hvoro-Scarpiát, és már kapnék is a nagykjés után. Tud ő szemét lenni, ha akar. :D Akármilyen angyali. :D

     

Megjegyzés küldése

<< Home