Brünnhilde szikláján

Valló világ

2010/10/06

Szállodakultúra

Mindig is sejtettem, hogy nem állunk túl jól ebben a témában, de ennyire pocsékra azért még a nyolcvanas évekből sem emlékszem. Olcsó, három csillagos szállodában vagyok egyébként, nem is várok sokat.
De azt azért nem bánnám, ha a lepedő nagyobb lenne, mint az ágy, és vagy alá lenne tuszkolva a matracnak, vagy gumival lenne ráfeszitve.
A paplanom 5 gombbal záródna. Legalábbis annyi gomblyuk van, de csak két gomb.
A tévéasztal úgy van betéve, hogy nem lehet tőle kinyitni a szekrényajtót.
Az éjjeliszekrény az ágytól 90 centire, az ajtó túloldalán van. Amikor bejöttem, az olvasólámpa nem volt bedugva a konnektorba. Mondjuk nem csodálom, mert a zsinór az ajtó előtt megy. Tehát vagy be van dugva a lámpa és nem lehet kinyitni az ajtót, vagy ki lehet nyitni az ajtót, de nincs bedugva a lámpa.
A fürdőszoba elég nagy, mégis a klasszikus, 75x75-ös műanyag zuhanyfülke van benne, aminek lóg az ajtaja. És amiben nem lehet úgy puncit szappanozni, hogy ne üssem be a könyököm. A rózsa teljesen el van vizkövesedve, mindenfelé spricceli a vizet, csak éppen rám nem.
A reggelinél a kenyérkosár egy nejlonzacskóba van behúzva. Azt hittem rosszul látok, tényleg. Értem én, hogy védik a kiszáradástól, de egyrészt, ez az alatt a másfél óra alatt, ami a reggelihez adva van, nem igazán történik meg, másrészt meg erre találták fel a kenyérruhát, amit gusztusosan rá lehet hajtani a kosárra.
A teához a forró vizet a csapból engedik, jól hallható zubogással. Olyan is az olcsó filteres tea, mint a hányás: habzik. Még szerencse, hogy ize egyáltalán nincs. Hogy is lenne, a langyos viz nem tudja kioldani.
Nem készitenek az asztalra egy kistányért, amire rá lehetne pakolni a vajas papirt, az ázott filtert, mindent ott tologat az ember a tányérján, mert az ilyesmit mégsem illik az abroszra pakolni.
Sőt, még papirszalvétát sem adnak. 3 deka vajjal, 2 szelet parizerrel, 4 szelet előre szeletelt paprikás szalámival nyilván nem nagyon tudja összekenni magát az ember, de mégis, egy szalvétának tán ott lennne a helye az asztalon.
Nem várok egyébként sem márkás porcelánt, sem habzsi-dőzsit, de a fene tudja, még a menzai tényérokkal is másképp néz ki az asztal, ha nem egy nejlonzacskóból kell kibontani a kenyeret.
A kedvencem mégis a poroltóval kitámasztott konyhaajtó, hát az halálos.

Címkék: ,

3 Comments:

  • At 12:04 du., Blogger Mélisande said…

    Ó, jaj, hát a magyar szállodai reggelik... hirdetik, hogy bőséges - ja, bőséges műsajt, hulladék felvágott, agyontartósított zselé állagú lekvárok... A kevesebb (de jobb) több lenne.

     
  • At 9:19 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    hallod, ennél még az is jobb lenne, ha nem lenne.
    Komolyan. Egy borzalom az egész, ilyen parizert még Lujzának sem vettem soha, pedig viszonylag egyszerő lett volna felkockázni, hogy legyen pár jutalomfalat a sétára. De inkább főztem marhaszivet, minthogy parizert adjak neki.
    A lekvárral kapcsolatban tökéletesen igazad van, azzal súlyosbitva, hogy újabban valami förtelmes parfümszagú aromával illatositják is ezeket a zseléket. Egész nap narancsvirág illatút böfizek, nincs pedig az egész egy kanálnyi.
    Az az egy szerencséjük van, hogy a vaj legalább valódi.

     
  • At 5:33 du., Anonymous Névtelen said…

    Viszont, ébresztést nem kell kérni,ez megoldott, mert ha reggel beérnek a takarítónénik,jó szunyájú ember legyen aki a "társalgásuk" mellett aludni tud.
    A zsinórról ráismertem. Én kétszer laktam ott: először és utoljára.

     

Megjegyzés küldése

<< Home