Brünnhilde szikláján

Valló világ

2004/12/24

:-)) Szépjóreggelt!

Kész vagyok. Teljesen.

az előkészületekkel! :-))

A pirinyó kis textilkarácsonyfa nagyon csinos lett. Tényleg! Áldom az eszem, hogy megvettem azon a jótékonysági vásáron. Tekertem rá egy gyöngysort, tűztem a tetejére egy szalmacsillagot. A mécsesek párologtatják a fahéj és a narancsillatot. Az almasütőben sül és illatozik az alma :-))
Bőven elég.
A kaják összekészítve, a lakás többé-kevésbé (inkább kevésbé, de kit érdekel ez két vizsgazezon között?) kitakarítva.
- Panasz kezdete:
egyetlen dolog hiányzik, hogy reggel nem tudtunk nagyot sétálni. Már durrognak a petárdák, a blökim nem volt hajlandó továbbmenni, csak ült, füle-farka behúzva és remegett mint a kocsonya. Ez van. Holnap hazaviszem anyuékhoz, ott is marad szilveszter utánig. Nekem kicsit húzós lesz utazgatni hisz dolgozom a két ünnep között. De vidéken talán kevesebb a petárda, hátha megúsznánk a két hetes folyamatos gyógyszerelést.
panasz vége. -


Az idén cukrászdából vettem bejglit, de tavaly mákos gubát, pontosabban annak a saját agyúlag továbbfejlesztett változatát csináltam:
a szikkadt kifliket felkarikáztam, szeleteltem közé pár szem kimagozott datolyát és reszeltem rá egy csipetnyi citromhéjat. Tényleg csak egy csipetnyit, nem szabad túlzásba vinni. Egy kislábasba beleszórtam a cukrozatlan darált mákot, öntöttem rá egy bögre tejet és felforraltam. A forró mákos tejet ráborítottam a kiflikarikákra és amikor magába szívta a tejet és fogyasztható hőmérsékletűre hűlt, bőven megcsorgattam mézzel. Nincs ebben semmi különös, csak a datolya, meg a főtt mák intenzívebb íze.
Nincs kizárva, hogy az ünnepek alatt még megcsinálom. (Igaz, most a magától sülő alma a sztár)

Minden Kedves Olvasómnak békés, fahéjillatú, összebújós Karácsonyt kívánok! Leginkább összebújósat. Gyerekkel, kedvessel, szülőkkel, kinek mi van.