Brünnhilde szikláján

Valló világ

2007/02/19

:-) Szépjóestét!
Úgy volt, hogy ma nem is írok blogot - fáradt vagyok, nyűgös, szeretnék már két héttel öregebb lenni.
Aztán lefekvés előtt még bóklászok kicsit a neten, hát csak belebotlottam DéliÚr -igen figyelemreméltó- halálbüntetéssel kapcsolatos posztjába.
Nem lennék Brünnhilde, ha nem jutott volna az eszembe róla valami egész más.

A történet főszereplője természetesen a felebarátném, hát naná, ki más lehetne, ő az egyetlen buta ember akivel napi kapcsolatban vagyok kénytelen állani.
Szokásos locsogás, kiskegyed vagy sztoriújság, már nem is emlékszem, csak a felháborodására:
-Képzeld már el, két cigánynak 40 milliót ítéltek meg kártérítésnek! Hogy van bőr a pofájukon ennyit kérni??-
-Nno, hát mit követtek el ellenük, hogy ennyit kaphatnak?-

Nem kapcsol a szentem, soha nem veszi észre, ha helyre próbálom igazítani.
-Gyilkosság, két évet ültek mire kiderült, hogy nem ők votlak.-
-Az igen, hát ha Te is ülnél két évet ártatlanul, Te is kártérítést követelnél, nem?-
-Nade ennyi pénzt cigányoknak? Az én adómból ezeknek ne fizessenek 40 milliót! Egész életemben nem kerestem ennyit, azok meg két év miatt megkapják?-
-Ne hülyéskedj már, ártatlanul elitélték őket, az állam kártérítéssel tartozik! Két évig ülni gyilkosság vádjával, az kemény dolog ám, valószínűleg az egész életüket tönkretette szerencsétleneknek!-
-Nade cigányoknak annyi pénzt? Az én adómból?!-
-A törvény előtt minden ember egyenlő. Te is, én is, a cigányember is. Ha hibázott az állami igazságszolgáltatás, akkor azt amennyire lehetséges, helyre kell hozni. Akkor is ha cigány, mert az ő életét ugyanúgy tönkretette a téves ítélet mint a tiéd vagy az enyém tönkretenné.-
-Ezekét ugyan nem, ezek nem véletlenül kerültek oda! Láttam a fényképüket, nem kettőt, de negyvenet is ki lehetne rájuk szabni.-
-Miért, hát hogy néznek ki?-
-Hát pont mint egy gyilkos-

Mindig későn veszem észre, hogy ha hülyével vitatkozok, könnyen összetévesztenek vele. Most is:
-Az isten áldjon meg, hát mi köze van annak hogy valaki hogy néz ki ahhoz, hogy két évet ült ártatlanul? Mit szólnál hozzá, hogy ha feljelentenélek téged üzletszerű kéjelgésért(*), ülnél két évet mire kiderülne hogy nem vagy kurva, de a végén nem adnának kártérítést mert ártatlan vagy ugyan, de úgy nézel ki mint egy repedt sarkú, ótvaros kurva?-
-De én nem nézek úgy ki!-
-Jé, tényleg? Akkor az más.-


Csak egy példának szántam arra, hogy vélekedik az emberek egy része az igazságról és annak szolgáltatásáról.

Hogy mi a történet tanulsága - már ha van egyáltalán?
Valami olyasmi, hogy az emberek lehetnek buták, bosszúállók, felháborodottak (még velem is előfordult már, ajjaj, nem is egyszer!), de az igazságot szolgáltatók és a jogalkotók legyenek észen. Legfőképpen a jogalkotók legyenek nagyon, nagyon az eszüknél.
Nekik kell ugyanis ellensúlyozni az emberi butaságot, bosszúvágyat és szűklátókörűséget.

------------------------------
(*)=én tudom, hogy üzletszerű kéjelgés mint olyan már régóta nem létezik - szerencsére. A felebarátném viszont nem tudja. Persze, nem ez az egyetlen, amit nem tud.

5 Comments:

  • At 8:07 de., Anonymous Névtelen said…

    Barátnéd megint alulmúlta magát - szokása szerint. Neked viszont helyén az eszed, és ez jó.
    Legyen a napod is az.

     
  • At 11:17 de., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    Dehogy volt, dehogy volt. Az ilyen emberekkel nem érdemes leállni vitatkozni, úgysem tudod őket meggyőzni. Vagy ha igen, egész máshogy kell nekikezdeni. És korábban, még gyerekkorban, egy ötven éves ember már a saját szemének sem hisz, az egész személyiségét érezné összeomlani, ha feladná egyetlen, akár a legkisebb kis előítéletét is.

    A napom jó, délelőtt lelógtam a büfébe és megnéztem, hgoy készítik a vadas mártást. A város, ha nem az ország legjobb vadasát tudja a pasi, hm, nyamm, estére leírom :-)

     
  • At 11:51 de., Anonymous Névtelen said…

    Talán nem túl szép, amit most mondok, de én már rég falhoz állítottam volna a barátnődet, és lelőttem volna vitatkozás helyett. Egyébként meg úgy néz ki. Bár ez lenne a legnagyobb hibája!

     
  • At 2:09 du., Anonymous Névtelen said…

    Az ember néha már-már azt hiszi, hogy lelátott az emberi hülyeség kútjának a fenekére, és az efféle figyelmeztetés, miszerint a hülyeségnek eme kútja feneketlen, néha felettébb hasznos...

     
  • At 2:16 du., Anonymous Névtelen said…

    Ó igen, ez a kút valóban feneketlen. Most olvasom, hogy Tömjén Zsolt szerint a kormány ázsiaiakat akar titokban betelepíteni kis hazánkba, hogy ilyen módon is a magyar néplélek megrontására és a magyarság elveszejtésére törjön. Pilhál György pedig a minap azon élcelődött a glosszájában, hogy Kiss Péter biztosan pedofil, mert angol nyelvű életrajzában az szerepel, hogy "married with one child". Édes istenem, és ezek szabadlábon vannak!

     

Megjegyzés küldése

<< Home