Brünnhilde szikláján

Valló világ

2008/07/13

Halkés

Nem birom már a nagy polgári idol regényét olvasni, szétnéztem hát kicsit a kedves blogjaimon. Ecet posztjáról jutott eszembe az én eszcájgom története. Az elsőt -és gyakorlatilag az utolsót is- még anyukámtól kaptam, egy születésnapomra, a lengyelpiacon vette. Meglepően jó formájú és tartós villák, halkés, és rettenetesen lapos, éles szélű kanalak voltak benne. Ami a legfuribb, hogy a nyelükön eltérő a mintázat, nem is tudom, hogy adhatták el készletnek. Akkoriban még nem ismertem a halkést. Azt persze tudtam, hogy létezik, de fogalmam sem volt, milyen az. Valami filmben ismertem fel, hogy jé, hát nekem ilyenem van. Nagy büszkeség volt, albérletből albérletbe hurcoltam magammal, mégiscsak micsoda finom dolog már, halkés! Másfajta késem nem lévén azzal ettem mindent, véreshurkától kezdve a krumplistésztán át. Amikor már lakásom lett, de vagy két évig nem volt pénzem felűjtani, akkor is halkéssel szeleteltem a hagymát a serpenyőbe - ami a konyha közepén halomba rakott csempe tetején volt elhelyezve, ideiglenesen. Azért ideiglenesen, mert amikor mosdottam, akkor a lavór volt a csempéken. Fürdőszoba és konyha egyben, ugyanazt azt az egyszinű fehér csempét vettem mind a kettőbe, hát egy kupacban voltak lerakva.
A halkéseim azért még mindig megvannak, sőt, szeretem is őket, de valahogy kikerültek a használatból.
Azóta megtanultam ugyanis, hogy a halat két villával illik enni, a hagymát meg már mással szeletelem.

A nap videóján Roy Orbison

Aki megfejti az öszefüggést a poszt és a zene között, az tud valamit a popkultúráról és rólam - de legalábbis hasonló lóugrásokkal működik az agya, mint az enyém :-)))

Címkék: , ,

9 Comments:

  • At 4:37 du., Blogger Kinga said…

    Ha filmes vonatkozasa van a megfejtesnek, akkor van tippem :)

     
  • At 5:45 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    :-))) langyos

     
  • At 6:35 du., Anonymous Névtelen said…

    Ha átnézted a blogokat, magad is láthattad, nincs jel blog. Kérlek szépen!!! vedd le a linkek közül!
    Én több blogot tőled szoktam nézni, olyan rossz látni, sok kellemetlen,nehéz emlék fűződik hozzá.Elküldjem e-mailben is a kérést?

     
  • At 7:20 du., Anonymous Névtelen said…

    Köszönöm!

     
  • At 7:47 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    sajnálom, nem szivesen törlök linkeket.

     
  • At 11:05 de., Anonymous Névtelen said…

    hülye picsa! hát ki vagy te?!...

     
  • At 5:48 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    egy hülye picsa vagyok.

     
  • At 6:26 du., Anonymous Névtelen said…

    Brünnhilde, remélem te látod az IP címek (számok)alapján, hogy ez a kommentelők közt felbukkanó névtelen, nem azonos velem, a másik névtelennel, aki ezentúl nem leszek névtelen, - a félreértések elkerülése végett...:)
    yko

     
  • At 6:44 du., Blogger Brünnhilde sziklája said…

    yko, ne aggódj, nem kell ahhoz IP cim, elég a stilus is :-)

     

Megjegyzés küldése

<< Home